452 visninger
|
Oprettet:
Elpåhængsmotor {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Jeg har en Monark 606, som jeg har købt en elpåhængsmotor til og jeg søger lidt råd til montering af denne.
Det er tiltænkt at batteriet skal sidde i stævnen (foran) og påhængsmotoren skal sidde for agter. Dette kræver så en kabelforbindelse. Mit spørgsmål er så - Findes der et stik, som kan forbinde det eksisterende kabel fra påhængsmotoren til kablet der skal føre til batteriet? Jeg vil nødig lave en 'permanent' kobling, da jeg gerne vil kunne afmontere påhængsmotoren fra båden relativt nemt.
maj 2008
Følgere: 46 Både: 1 Emner: 15 Svar: 2.036
aug 2022
Emner: 1 Svar: 8
Og husk strømtab hvis du forlænger kablet med( x antal meter 🙂
Det er flere tabeller man kan gøre brug af på nettet
jun 2019
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 190
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 72 Både: 1 Annoncer: 1 Emner: 18 Svar: 1.338
https://akkumulator.dk/kategori/gaffeltruck-stabler-lift-batterier/afgangskabel-batteri-og-ladestik-truck-batteri/rema-din-stik/hun-stik/
Men husk at checke din motors strømforbrug, og aller bedst finde et stik designet til din motor, brænd i batteri kabler pga kortslutning er ikke sjovt på en båd!... taler af erfaring. Husk sikringer!!!!
aug 2024
Følger: 12 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 1
Mange tak for svar, det er meget behjælpeligt.
Min påhængsmotor kan bruge 50A maksimum. Det kabel jeg har købt til den er 4m langt og kan klare en strømstyrke på 600A. Det tænker jeg umiddelbart er længe fint? Der stod ikke noget om mm2.
Elpåhængsmotor