{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
453 visninger | Oprettet:

motor tester eller en mekaniker til en test {{forumTopicSubject}}

hej.

da jeg godt kunne tænke mig at få en motor tester på min motor for at chekke op på om alt er som det skal være.
mercruiser 350 mag mpi
er det noget man selv kan købe for penge?
eller hvem skal man ha fat i for at kan låne/leje en, evt få en mekaniker ud og udlæse motor.
da båden ikke ligger på en trailer. så skal det enten være købt af en tester selv, låne/leje en tester eller få en mekaniker ud og gøre det.
båden ligge i 9370 hals.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  motor tester eller en mekaniker til en test
  • #1   14. aug Ingen værksteder låner motortestere ud. Det tror jeg også er gældende fx i autobranchen.

    Dansk Marine Center Ålborg kunne være en oplagt mulighed. De har kørende servicevogne, og kan udtage fejlkoder på din motor.

    Du skal påregne omkostninger til kilometerpenge, arbejsløn ( også under kørsel ) og brug af motortester. Jeg kender ikke deres timepriser eller takster.

    Der findes hobetal af uoriginale motortestere, men de er sjældent pengene værd. Enten giver de forkerte motordata, ellers kan de ikke finde en fejl.


  • #2   14. aug nej kunne godt forstille mig de ikke vil låne sådan udstyr ud.
    men så må de bare en tur forbi og lave det.
    så jeg vil da prøve at tage fat i dem og høre hvad de skal tager for sådan en tur. kunne også godt tænke mig en gennemgang af hele maskinen af en mekaniker alligevel.


  • #3   14. aug og vil heller ikke bruge penge på en tester der ikke er pengene værd. og kunne godt forstille mig at en ordentlig tester er ret dyr I indkøb

  • #4   14. aug Hvad med at sejle båden til Aalborg og fortøje lige udenfor butikken? Så får du mulighed for en dejlig tur ind igennem Limfjorden og en gæsteplads koster vel mindre end kørsel plus 2x1timeløn for en tur til Hals og retur?

  • #5   14. aug #4

    ja det var faktisk også en mulighed, alt efter hvad de skal have for at køre ud til båden. og om ikke andet, så får man da en dejlig tur der ind i båden også. 👍

    ja gæste pladsen koster ikke mange basøre. det er mere brændstof frem og tilbage der koster 🙈😂🥶

    den vil jeg da lige ha med i overvejelsen når jeg får fat i dem.


  • #6   14. aug Gennemgang af motoren - mekanisk - vil som oftest betyde adskillelse og samling evt. med nye reservedele.

    Hvis ikke der er nogle fejl på sensorer, følere, vand i motorolien eller motoren bliver alt for varm under drift, så lad den være som den er.

    Til efteråret kan du selv pusle med div. vedligeholdelses opgaver fx adskillelse af udstødningssystemet, ny termostat, impeller, kileremme osv. Det er forebyggende service, som en bil der skal til mekaniker, for at undgå driftstop.

    Hvis du har BRAVO 1 drev på, så sidder der også en søvandspumpe på motoren ( under dine benzinpumper ). Den er MEGET svær at komme til.
    Impelleren sidder i baghuset på søvandspumpen. Søvandspumpen har ry for at blive utæt omkring impellerakslen / remhjulet.

    Har du ALPHA drev på, så sidder impelleren i drevet.

    Er der bundsi på motoren?


  • #7   14. aug havde nu heller ikke tænkt at der skulle skilles en masse af under en evt mekaniker besøg.
    alle de (hvis man kan kalde det de årlige service dele) så som olie filter og div vil jeg selv stå for. det jeg ville har en mekaniker til når han alligevel er forbi og udlæse motor data,er lige kikke lave en hurtig gennemgang at hvad der kan ses ude fra. ved godt han ikke kan se så meget der.

    ud fra det du beskriver så må det næsten være et bravo 1 drev, for der sidder et filter ved siden af motoren som går til en søventil. man kan lige ane det på billede her


    profilbillede
  • #8   14. aug Du har ferskvandskøling på, og derfor sidder der også bundsi i båden uanset, om det er Alpha eller Bravo drev.

    Søvandspumpen sidder - set forfra - nederst i venstre side.


  • #9   14. aug nå ok.
    så må jeg lige se på det når jeg kommer hjem fra arbejde om 14 dage


  • #10   28. aug så må det være et bravo drev som den også er solgt med. for den pumpe passer meget godt på din(Rambo) beskrivelse at den sidder bag benzinpumpen og ikke en nem at komme til 🥶😬

    profilbillede
Kommentér på:
motor tester eller en mekaniker til en test

Annonce