{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
350 visninger | Oprettet:

OLIESPILD FRA MERCERY PÅHÆNGSMOTOR {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige skiftet impeller og pakninger da motoren gik i nød program efter den havde sejlet 10 min og tænkte det var løsningen, nu sejler den som den skal efter jeg har skiftet den. Nu kommer der så motorolie ( tror jeg ) ud ved skruen , og som sagt så sejler motoren perfekt uden nogen form for blå røg eller andet udstødnings røg og tænker på om der sidder en pakdåse den vej op og ikke toppakningen som er gået 😬 det er en 4 takter Mercery 50 hk. Jeg har lokaliseret oliespildet fra det lille hul ved siden udstødningsrøret men jeg ved ikke hvad der er oppe bagved det hul ? Se evt billedet


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  OLIESPILD FRA MERCERY PÅHÆNGSMOTOR
  • #1   1. aug Hvis olien kommer ud ved skrueakslen, er det helt sikkert ikke motorolie men gearolie, motorolien er kun i den øverste del af motoren.

    Der sidder ganske rigtigt en pakdåse ved skrue udgangen, og er den utæt kommer der olie ud - og vand ind! Så få checket din gearolie, måske den er løbet tør eller fyldt med vand?



  • #2   1. aug Jeg har lige tjekket om der er vand i gearolien og den ser fin ud. Tror du den kan smide lidt et sted fra når man har akslen afmonteret og så vender rundt så det F.eks bare kommer ud af en udluftnings kanal og jeg så bare tror den er utæt ?

  • #3   1. aug Jeg har lidt svært ved at greje dit foto, er det et billede af motorbenet taget nedefra med afmonteret gearsektion?

    Kunne måske være et overløb fra krumtap udluftningen i så fald? Den plejer dog at være ført op i indsugninge?


  • #4   3. aug Det er motorbenet set nedefra og det er frisk motorolie kan jeg konstatere efter jeg prøvede at sejle et par timer med igår og kom hjem og der begyndte det at løbe ud henover natten.

    profilbillede
  • #5   3. aug .

    profilbillede
  • #6   3. aug .

    profilbillede
  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 185
    #7   3. aug Det ligner mere gearolie, kommer det ud bag propellen er det gearolie

  • #8   3. aug Det lugter af motorolie og den brugte næsten en liter på et par timer jeg var ude at sejle. Jeg tror det er en krumtaps pakdåse , men er ikke sikker

  • #9   3. aug Hvis det synker i motorolien er det jo nok der det kommer fra, og løber på eller anden måde ud ved propellen via udstødningen.

    Akslen fra motor til gear må jo gå igennem en pakdåse, kan du ikke komme til at se op langs akslen hvis du afmonterer underbenet og lyser op med en lommelhygte?


Kommentér på:
OLIESPILD FRA MERCERY PÅHÆNGSMOTOR

Annonce