{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Suzuki 80 hk bådmotor tuning
  • #1   12. jul det er vist ikke bare lige noget man gør..
    tænker der skal en anden emm/styre boks og andre indsprøjtnings dyser til .

    når nu din motor er så ny så prøv at få en byttepris på fx en 115/140 hk det ville give mere mening.


  • #2   12. jul og nu har vi heller ingen oplysninger på din båd evt skriv lidt info eller få oprettet båden herinde på BG

  • #3   14. jul Jeg har selv en 80hk Suzuki men ville egentlig have haft en 90hk, da min båd var godkendt til 90hk. Men selvom 80-90-100hk fysisk er de samme, ville Suzuki have næsten 10.000 for at drosle en 100hk til 90hk eller opgradere en 80hk til en 90hk.

    Checker du "chiptuning Suzuki 90hp outboard" er der flere firmaer der tilbyder ny software til motoren og hævder den kan komme op på over 100hk. Men det er jo svært at få en bådmotor på rullefelt, så om de reelt giver noget er nok en trossag.

    Personligt har jeg i stedet leget lidt med propel størrelsen, en 80hk er født med 13,75x17 og det var i underkanten til min båd. Jeg har pt en 4 bladet 13x19 turning point på, og det har dels sænket planingstærsklen med næsten 1000/min og givet 3-4knob på toppen. Reelt tror jeg godt den ville kunne trække en 13x21.

    Så afhængig af hvad du søger, er en propeloptimering måske den "tuning" du skal kigge efter


  • Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    jul 2024

    Følgere: 10 Emner: 1 Svar: 2
    #4   15. jul Hej
    Jeg har en Poca 515 styrepultbåd godkendt til 115 hk
    Har fået et tilbud på opgardering til ca 105 hk men ja ikke gratis smiley
    Så en anden propel størrelse kan/må da lige prøves
    Har du evt et link til en
    mvh Thomas


  • #5   15. jul Jeg har denne propel https://www.watski.dk/Propel-hustler-4-bladet-13-x-19-110SL og propelnav 53.2659. Det fås i flere butikker

    Af ren nysgerrighed, hvor har du fået tilbud på opgradering


  • Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    jul 2024

    Følgere: 10 Emner: 1 Svar: 2
    #6   15. jul Fra Marinechiptuning.com

  • #7   15. jul Jeg vil tro en større propel vil gøre underværker på din båd, måske endda 13x21 hvis du går med hustler propellen. Min egen båd er 18 fod og vejer ¨480kg uden motor, og med standard propellen var den godt nok hurtig i acceleration, men skulle have ~3800/m for at plane. Med 13x19 firebladet planer den under 3000/m med 6 ombord og føles meget mere harmonisk.
    Jeg overvejer at prøve en 13x21 hvis jeg kan snige den udenom kone-radaren smiley


Kommentér på:
Suzuki 80 hk bådmotor tuning

Annonce