{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
362 visninger | Oprettet:

Karburator {{forumTopicSubject}}

Har en mariner 15 hk fra 79 som har problemer med at starte.
Karburator har fået ny kit og blevet renset.
Den kan kun starte i gear da den her får fuld gas og så går den ud kort tid efter. Efterfølgende vil den ikke starte.
Benzin pumpebolden er konstant hård. Hvad tror i der kan være galt?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Karburator
  • #1   26. jun 79 er nok hovedårsagen - motoren er nok slidt op efter 45 år. smiley

    Men hvis den kun vil starte "ved fuld gas" betyder det, at du sandsynligvis drukner motoren i tomgang/med choker på, for "fuld gas betyder blot mere luft under start, hvor den ikke suger meget igennem en helt åben karburator. Så mit 2. gæt er at du skal grundinstille motoren (blandeskrue 1½ omgang fra lukket) og/eller checke din choker ikke hænger..... eller du har samlet noget forkert?

    Er der kompression på motoren? Manglende kompression betyder også manglende "sug" i karburatoren for en 2-takter og dermed kommer der slet ikke den rette benzin-luft blanding frem til tændrøret, eller den ikke kan komprimere luft/benzin blandingen tilstrækkeligt til at den kan antændes.


  • #2   27. jun Tænker du skal kigge på krumtaphus pakninger/ pakdåser


  • #3   28. jun Har en Johnson fra 73 som kører som en drøm

  • #4   28. jun Jeg har ikke noget at måle med, men jeg kan mærke en okay stærk kompression med min finger foran tændrørene når jeg drejer svinghjulet rundt



  • #5   28. jun Okay, jamen så er der nok en form for kompression på den. Mit første gæt er også din karburator står helt forkert, eller chokeren på een eller anden måde hænger. Jeg vil foreslå du tager karburatoren af og går den efter igen, og derefter grundindstiller den (blandeskrue 1½ omgang fra lukket).

    Gasspjældet skal jo stå LIDT åbent i tomgang, og det kan være svært at vide hvor meget når motoren ikke kører, men skal den have fuld gas for at starte, er det fordi den er druknet, dvs har fået for lidt luft/for meget benzin


Kommentér på:
Karburator

Annonce