{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trailer lygter
  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 197
    #1   31. mar 2024 Her er en jeg mødte i Hanstholm og han ku smide båden i uden at tage lygter væk eller flytte dem ind, bare bakke til vandet og så lade båden rulle i vandet.

profilbillede
  • #2   31. mar 2024 Det er satme smart. Hvor langt ind under båden må nr plade og lygter sidde ?

• #3   31. mar 2024 køre i samme lygtestil, som jeg husker alt der over 1 meter skal vist afmærkes. mine lygter kan trækkes ud/ind ..

• #4   31. mar 2024 Hej Steen Ja min lygtebom kan også trækkes ind og ud. Men jeg sætter båden i og op rigtig mange gange. så det ville være fedt at undgå arbejdet med lygtebommen

• #5   31. mar 2024 Hej René. Tysse bådtrailer laver på deres bådtrailer en løsning hvor lygten kan drejes til side , måske det kan bruges som inspiration.

jeg køre selv med fast lygte montering med led så jeg tager ikke bommen af eller på ..

profilbillede
  • #6   31. mar 2024 Tak Steen Det var dejligt simpelt.
    Vil du ikke sende et billede af hvad du har lavet på din trailer ?

• #8   31. mar 2024 dette er min løsning

profilbillede
  • #9   1. apr 2024 Brederup har også klapbeslag på deres dyrere bådtrailere, meget lig Tysse som Steen viser. Jeg har også fundet et ret smart beslag fra Respo, som jeg overvejer at kopiere.

Fordelen er, at lygterne kommer langt væk fra vandet (og båden) men tænker man også lige skal overveje at traileren bliver bredere og måske ikke kan passere f.eks bomstolper på slæbestedet

profilbillede
  • #10   1. apr 2024 En anden løsning vil være, at lave 2 små lygtebomme hvor den normale runde stang er udskiftet med et firkantrør. På den måde "kæntrer" lygtebommen ikke i vangen og man kan nemt løsne fingerskruen og trække lygten helt frem inden søsætnig.

Det er lidt det samme som Steen har lavet - jeg tror for øvrigt din nr-plade skal med tilbage for at være helt lovlig smiley

profilbillede
  • #11   2. apr 2024 Den model jeg lavede, og som man kan se i det fotoalbum jeg linker til. Der svejsede jeg en plade på hver af de stænger der holdt den originale lygtebom og monterede trekant og vandtæt LED lygte.

Nummerpladen monterede jeg på vuggen hvor de bagerste ruller sad. Kravet er at nummerpladen skal være synlig fra 300 meter væk, og det var den. Nummerpladelygterne var også vandtætte LED lygter.

Baglygterne sad godt en meter inde målt fra propel når motor var tiltet op.

Mødte politiet flere gang mens jeg havde båden og kørte med det setup, og der er aldrig blevet stillet spørgsmål eller kommenteret på det.

Havde trådløst betjent elspil på traileren, så det tog ca 2 minutter fra jeg bakkede til slæbestedet før båden var sat i og jeg kunne køre bil og trailer væk. Super fedt, og det høstede mange kommentarer ift andre der bøvlede med lygtebom og manuelt spil.

• hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 197
    #12   3. apr 2024 Nummerplade skal bare kunne ses når de kører bagved og 1 meter til bagerste del af motor, men sætter du en hvid pose eller anden afmærkning på motor er det lovligt med mere end en meter, han havde en hvid pose på motorben som dækkede skruen som fulgte med da han købte båden.

• #13   3. apr 2024 Lygter skal også være synlige 15 grader opad fra lygten, (ca 25cm på een meter) så er de for langt fremme kan det godt give problemer hvis man er meget emsig.

• #14   5. apr 2024 her et billede hvor lygterne er trukket ud...

profilbillede
  • #15   5. apr 2024 Ser godt ud Steen

• #16   5. apr 2024 Tak Per .
    har kørt med denne løsning i 9 år, godtnok på to forskellige trailere . og så med el spil tager det ingen at ligge i eller ta op..

Kommentér på:
Trailer lygter

Annonce