{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan det her fikses?
  • #1   12. nov 2023

profilbillede
  • #2   12. nov 2023 Nr 2. billede er blevet sandblæst rent

• #3   13. nov 2023 Med al respekt for at holde gamle motorer kørende, skal du også overveje hvad du vil ofre på det af både tid og penge.

Og hvordan du vil klare en dag på havet med en motor der har ædt det kemiske metal du har repareret den med og pludselig ikke vil starte.

• #4   13. nov 2023 Hej. Tror også du skal se efter en ny eller en anden brugt. Som Per T hentyder til. Så skal det bare være i orden når man skal på vandet.
    Nyt kan også svigte men chancen er ikke stor

• #6   17. nov 2023 Da jeg er meget selvhjulpen i selv de sværeste opgaver. Så ville jeg (hvis det var min motor, tape cylinder vægen ind for at undgå svejse sprøjt, men så med et godt opvarmet motorblok tage CO2 svejseren og forsigtigt blinke det tærede område op igen. Derefter ville jeg forsigtigt slibe det svejste område indtil dt nærmede sg den originale flade. For derefter at planslibe med smergel monteret til en glasplade indtil fladen bl.iver papningsren. Det der måttt stikke ind i cylindervæggen sklal selvfølgelig tilpasses, her forventer jeg at det område hvor stempelringene køre ikke eller kun lidt er berørt.. mvh Makkerøven

• #7   17. nov 2023 @6 svejser du tit alutopstykker med CO2? Det lyder avanceret smiley

• #8   17. nov 2023 #7 Man kan rigtig mange ting, men Jeg ser bokken som det store problem, hvor den invendige cylinder er lavet af stål og det er der toppakningen ligger og skal slutte tæt.
    Hvis man ikke har lyst til at slibe for meget af top stykket, så vil jeg starte TIG svejseren for at fylde i der hvor det mangler.

• #9   18. nov 2023 Nok ikke noget du skal smide mange basører efter. Hvis det var min, ville jeg måske give motoren en sidste chance. En stor slibeklods med korn 120 sandpapir, og slib så topstykke og motorblok så godt du kan. Så godt med flydende pakning på begge flader og en toppakning imellem. Sæt skidtet sammen. Fyld alle stagbolts-huller med Gasketseal. ( https://www.avxperten.dk/fugemasse/soudal-gasket-seal-310ml-roed.asp), og kom stagboltene i. Spænd skidtet sammen i.h.t. manual, og tør alt overskydende flydende pakning og gasketseal af. Lad det stå i en uges tid, til det hele er hærdet op. Tag en kompressionstest og se om det ikke har hjulpet. Og...........så må du bare sige, at det var så sidste gang den motor blev adskilt.

• #10   18. nov 2023 Alt det der med om ikke lige det kan fuskes på den ene eller anden måde. Det er mig så fjern. Man kan prøve sig frem med meget på land jorden. Men skal du på havet og lege /hygge så skal maskineriet altså være så tæt på 100 % i orden som mugligt.
    Betragt den motor som skrot og køb noget godt eller nyt så ved du hvad du har

Ps. Hvad koster en ordentligt motor i den størelse. Nogen bud
    Jeg har ikke forstand på det

• #11   18. nov 2023 cirkus 7000

• #12   18. nov 2023 Det er da også penge. Men er den i orden så tror jeg du bliver gladere på sigt

• #13   22. dec 2023 Man kan sagtens svejse det både med tig og co2 og ganske rigtigt prikke det op, men tit bliver det meget skævt, men þare lidt af gangen og lad køle helt ned hver gang, prøv det da det kan kun gå galt,og ikke noget med flydende pakning på en toppakning det er altså fy, men hvad koster et nyt/brugt topstykke ?? Og hvordan ser cylinder og resten af blokken ud i toppen?

• #14   22. dec 2023 Tak for svar Kim H
    Jeg har pt brugt noget Loctite metal ... Fyldt alle de store huller ud og så skal der bores ud igen på topstykket.
    Jeg ved ikke om jeg kommer til at tig svejse det. Fordi jeg er der hvor jeg får det filet og pudset, ny pakning og så skal det bare lukkes og satser på det holder tørt. Hvis det ikke virker så ryger den ud til reserve dele desværre

• #15   22. dec 2023 Ska nok holde 😄 har hørt at loctite metal også kan holde til lidt af hvert 👍 gi lyd om det dutter

• #16   22. dec 2023 Og til per t.
    Man kan altså godt svejse aluminium med en co2 maskine bare man bruger argon gas og alu tråd smiley smiley

• #17   22. dec 2023 @16 hvis du svejser med argon er det vel ikke en CO2 svejser længere? smiley Thomas forklarer også han mente svejse stål foringen med han CO2 svejser, det giver mere mening

• #19   4. jan 2024 Thisted Marine har en magen til liggende på loftet.

• #20   4. jan 2024 #Tapio J
    motorblokken eller topstykket?

• #21   4. jan 2024 eller hele påhængsmotoren?

• #22   5. jan 2024 Daniel
    Det er min tidligere 15 HK to-takt, Marine med langt ben. På en sejlads gik den pludselig ned i omdrejninger for til sidst at gå helt i stå.
    Ingen mekanikere havde tid til at reparere motoren. I en handel med Thisted Marine måtte jeg så i stedet købe en ny Honda 10 HK fire-takt (21000). Jeg er sikker på forretningen har den endnu, For som indehaveren forklarede mig, kunne det ikke betale sig at reparere. Fin og velholdt motor i øvrigt, serviceret hvert andet år.
    Skulle du kunne få fat i den, har jeg manualen til den.
    Men glem alt det med at lodde, lime, klistre og svejse. Når man er på havet, skal tingene fungerer - altid!
    Godt nyt år.

• #23   5. jan 2024 Omtalte 15 HK ser faktisk ud "som ny".

• #24   8. jan 2024 Jeg kunne godt tænke mig at få manualen, hvis du stadig har den?

• #25   8. jan 2024 Daniel
    Jeg har fortsat manualen.
    Hvis Du overfører 100 kr. på mobilpay 2855 3125, så sender jeg den. 100 dækker porto samt 10 km til postindleveringssted.
    Når Du har overført, sender du din adresse på tapiojuhl@hotmail.com
    Så sender jeg manualen.

• #26   8. jan 2024 Hvilket sprog er det?

• #27   11. jan 2024 Norsk, svensk, finsk og dansk.

• #28   12. jan 2024 Jeg takker nej.
    fandt en manual på nettet på dansk

Kommentér på:
Kan det her fikses?

Annonce