{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Tyverisikring {{forumTopicSubject}}

Efter min 40 hk. Yamaha påhængsmotor blev stjålet d. 13 juni i Holbæk, bliver den nye motor ( leder efter en god gl. 30-40 hk) sikret efter alle kunstens regler og ideer.. smiley Div. med låsebolte, GPS, bevægelses- alarm og video - og wire/anker kæder sat fast og rullet rundt omkring motor som ben. Ja ved godt alt kan klares med en vinkelsliber.. men satser på at gøre det så besværligt som muligt for tyven, uden det tager al for lang tid at ”låse” båden op for en selv smiley
Og så er det jeg spørger : har nogen af jer nogle " nye" gode ideer eller erfaringer vedr. tyverisikring.
F.eks. kan jeg ikke finde frem til en helt enkel mekanisk alarm løsning, dvs. der ikke skal bruge strøm. Det kunne f.eks. være en slags anordning som man trykker sammen ( f.eks. en fjeder ) og som så gav lhøj yd fra sig når man fjernede en wire el. lign -Syntes det er underligt ingen har taget fat i denne ” opfindelse” eller er der ??? - måske det noget til en Oleopfinder smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tyverisikring
  • #1   29. jun 2023 En alarm virker jo kun hvis folk reagerer på en alarm. Desværre kigger de fleste nok væk når et par skumle typer bakker en polsk kassevogn ned på kajen og begynder at pille ved påhængsmotoren.

• #2   29. jun 2023 En høj lyd giver dog noget opmærksomhed og skal tyven derfra bruge f.eks. 10-20 min. på og klippe skære afbolte osv. - ja så kunne det jo være man trods alt opgiver.
    Især hvis de mennesker der bor i nærheden er gjort opmærksom på hvad en sådan lyd betyder og dukker op. I mit tilfælde havde det ihvertfald været afgørende da der bor mennesker tæt på

• hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 197
    #3   29. jun 2023 De bruger hverken 10 eller 20 minutter på at afmontere en motor, 2 mand med det rigtige værktøj er nok væk under 3 minutter..

• #4   29. jun 2023 en 40 hk vejer jo 90 kg

• #6   30. jun 2023 40 hk vejer 95 kilo + kabler.. og den kan ikke afmonteres efter 3 minutter.. altså slet ikke efter jeg er færdig med og sikre den - det jo derfor jeg spørger herinde.. ,)
    Tak for indput

• #8   30. jun 2023 Motoren er boltet på båden ( båd med rat/styrekabel) ved og finde de bedste låsebolte.. men mangler dog stadig og finde en motor ,)

• #9   30. jun 2023 Du kan eventuelt også Give låsebolte lidt Loctite af den stærke version

• #10   1. jul 2023 Det er bare pisse træls det tyveri. Det er dyrt selvom man har forsikring på lortet.
    Kan du ikke lave en form får tråd skjold omkring motor på en måde og så monterer du lidt stærk strøm i det tråd
    Et vild svine hegn piller man ikke ret meget ved det kan jeg love dig smiley

• #11   1. jul 2023 @10 du skal have jordforbindelse for at et hegn virker, sidder man i en glasfiberbåd tror jeg det bliver svært at give et ordentligt stød

• #12   1. jul 2023 11 ja det har du jo fuldstændig ret i. Hmm.. Dårlig ide smiley smiley

• #13   2. jul 2023 Man kan sikre lige så meget man vil. Hvis nogen vil have motoren får de den.

Det er helt almindeligt at de stjæler hele båden, finder en øde p-plads og i fred og ro skærer motoren af med en motorsav.

• #16   4. jul 2023 Det sikrer ikke mod tyveri, men jeg har pålimet en lille gps-sender under låget. Den har indbygget batteri og har en diameter som en gammeldags to-krone og ca.4mm i højden.
    Der skal være en mobiltelefon i dens nærhed for at "sende" oplysningen til en ap på ejerens telefon.

Kommentér på:
Tyverisikring

Annonce