{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

Men shetland family four sejler for hurtigt i tomgang. {{forumTopicSubject}}

Hej. Et spørgsmål omkring skruger til påhængsmotor. Jeg har en shetland family four med 75hk mercury på bagen. Og det langsomste jeg kan sejle er lidt over 5 kmt. Der sidder en aluminium skruge på nu, vil det hjælpe at sætte en anden skruge på? den kan ikke gå længere ned i tomgang

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Men shetland family four sejler for hurtigt i tomgang.
  • #1   22. jun 2023 det er lidt tyndt med data , hvilken motor 2/4 takt årg , nuværende skrue, max rpm , osv .. få nu oprettet båden i galleriet...

• #2   22. jun 2023 Kender ikke årgang på båden hvilket vel ikke har den store betydning for farten. Motor er en mercury 75hk 4 takter fra 2001. Kan se skrugen er af alu kunne godt tænke mig den kom lidt mere ned i fart. Ved tomgang eller lige over tomgang.

• #4   22. jun 2023 Det er ikke materialet der afgør hastighed i tomgang, derimod stigningen på skruen. En mindre stigning giver lavere hastighed ved samme tomgangshastighed, men også lavere topfart og/eller flere omdrejninger ved fuld gas.

Der står sikkert to tal et sted på skuren med et X ind imellem. Første tal angiver diameter, 2 tal stigningen.

• #5   23. jun 2023 Okay tak for svar. Jeg tjekker men skrue. Men kan forstå at det også koster noget i brandstof da den kommer mere op i omdrejninger ved topfart

• #6   24. jun 2023 hvorfor.? de fleste planende både sejler og styrer af h til når de kommer så langt ned i fart?
    kontroller først om du kan justere tomgangen lidt ned uden motoren går dårligt, ellers er der kun mindre propel(reelt også en anden gearing) som løsning

• #7   24. jun 2023 Ja tak det er fint. Den kan ikke komme længere ned i tomgang uden at den går dårligt. Så det var mere omkring propel. Så har fået svar. Tak

• #8   24. jun 2023 jo det koster en smule mere ved bundgas når den går med flere omdrejninger, men det er ikke noget du skal være bekymret for på en 10hk smiley du skal dog være obs på om den kommer over anbefalet max omdrejninger, det kan den ikke tåle ret lang tid ad gangen

• #9   24. jun 2023 hov..... ved ikke lige hvor jeg fandt de 10hk smiley

Kommentér på:
Men shetland family four sejler for hurtigt i tomgang.

Annonce