{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
361 visninger | Oprettet:

Kim E
Kim E
Følgere: 9 Emner: 2 Svar: 6

Yamaha 55hp {{forumTopicSubject}}

Hej herinde jeg vil høre om der er nogen der ligger inde med dele til en yamaha 55hp fra omkring år 1983 jeg har en hvor gear shift ned til benet/skruen er helt færdig så den ik kan gå i gear den kammer over på forhånd tak mvh kim

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Yamaha 55hp
  • #1   6. apr 2023 Hvis det kan være til nogen hjælp er den næsten identisk med en mariner 675, der faktisk blev bygget i Japan og er en yamaha motor.

Hvad er det for en del du mener der er slidt? Har selv haft en mariner 675, og husker gear mekanismen var lidt træg. Specielt havde jeg problemer med at gå i bak, da den på samme tid skulle låse motoren fast, og det krævede en del justering for ikke at børste tænder, Fremad var der ingen problemer, da baklåsen ikke gik i indgreb der

• Kim E
    Kim E Tilmeldt:
    apr 2023

#2   7. apr 2023 Jeg har fundet et diagram over den del som er helt færdig det er nr 19 på diagrammet 😁

profilbillede
  • #3   7. apr 2023 Altså akslen der drejer "knoppen" på selve gearhuset? Er det strålerne i "hunddelen" der er væk?

• Kim E
    Kim E Tilmeldt:
    apr 2023

#4   7. apr 2023 Hvis det er det den hedder så ja den er væk 😁så meget forstand på bådmotor har jeg ikke 🙂men jeg har taget et billede af den

profilbillede
  • #5   7. apr 2023 Jeg ved nu ikke om navene er korrekt, men den ser godt nok lidt slidt ud. smiley

Såvidt jeg husker, kan man dreje tappen i gearhuset med en lille ringgaffel nøgle (ringdelen) , kunne det være en mulighed at svejse en top (12-kantet) på akslen?

Ellers er en påhångsmotor fra 80erne måske også ved at være pensionsklar? en motor der ikke virker er dælme træls

• Kim E
    Kim E Tilmeldt:
    apr 2023

#6   7. apr 2023 Jeg må prøve at se om jeg kan få den af det værste er at motoren i selv er rigtig fin og fejler ikke noget det er kun den ved det gear og nu spør jeg måske lidt dumt men kan det holde hvis man må svejse en ny top på for jeg synes helt ikke jeg kan finde nogle bruget dele til den så det kan måske blive det jeg må gøre

• Kim E
    Kim E Tilmeldt:
    apr 2023

#8   7. apr 2023 Fedt🙂 så har jeg mulighed for at få den igang igen og den er af stål og det sjove er at modparten ser egentlig meget pæn ud den ser ikke rigtig slidt ud så jeg tror det kun er den der skal skiftes

• #9   9. apr 2023 hvor i landet.. har måske noget på sjælland
    og er ikke sikker, men du skal muligvis have blokken af for at få den aksel ud

• #10   9. apr 2023 er ret sikker på at jeg har noget i bunken som du kan bruge

• Kim E
    Kim E Tilmeldt:
    apr 2023

#11   9. apr 2023 Jeg bor på Sjælland lidt ude for Roskilde og Jes du har ret jeg skal ha blokken af for at få den ud af benet og det kunne være fedt hvis du måske havde noget der kunne bruges 🙂
    Mvh Kim

• #12   10. apr 2023 hvis den er magen til mercury mariner, så har jeg en , du skærer bare til og svejser sammen så spiller det igen

• #13   10. apr 2023 bor i næver , evt kontakt mig via msn

• #14   11. apr 2023 @12 - jeg havde en Mercury Mariner 675 og den var identisk med yamaha'en under motorhjelmen - made in Japan smiley

Når i er igang med at flæske en gammel motor bør I måske også kigge på bakgearslåsen og bøsningerne der holder motoren fast i beslaget?

Selve bakgears krogen var pilrusten på min og voldte en del problemer, da den skulle stå meget nøjagtigt for ikke at give modstand ved skift til bakgear. Og da motor bøsningerne samtidigt var slidte, var den næsten umulig at justere så den både gik i indgreb og ikke blokerede for bakgearet.

• Kim E
    Kim E Tilmeldt:
    apr 2023

#15   11. apr 2023 Okay den motor jeg har den ser rigtig fin ud i gearet den har ik spise nogle af tænderne på bakgear eller frem af gear men jeg vil lige dobbel tjekke det og tak🙂

Kommentér på:
Yamaha 55hp

Annonce