Motor bliver meget varm!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Står i den situation at jeg har købt nyt termostat. ( saltvandskølet )
til min BUKH DV10.
Har monteret det og fik startet motoren. MEN. Temperaturen stiger til 100°C. Hvilket ikke er optimalt da den burde ligge på omkring de 75°C.
sejler jeg uden temostat stiger temp kun til 80°C. hvilket ikke gør mig så meget. men ser helst at den regulere det selv ordenligt.
Termostatet fejler intet. da det er testet og er helt nyt.
Har kigget på min temp. føler. og den ser umildbart fin ud.
Hvad kan dette skyldes?
Har selv tænkt at det måske er fordi der måske er 'snavns' i motoren så vandet ikke kommer ordenligt rundt.
Men det er kun et gæt .
eller måske en dårlig forbindelse kan gøre at den misviser?
Kan man muligvis skylle motoren igennem med noget ? noget som muligvis løsner kalk osv i motoren uden at skulle skille den helt fra hinanden .?
maj 2020
Følger: 2 Følgere: 68 Både: 1 Emner: 18 Svar: 43
impeller er forholdsvis ny. og der kommer rigeligt med vand ud af udstødningen
jul 2022
Følgere: 2 Svar: 1
Jeg har selv lige købt min første båd med en BUKH DV10.
Men hvis den ikke bliver for varm uden termostat...kunne det så ikke tænkes at det er termostaten....?
Bare en tanke
aug 2021
Svar: 1
maj 2008
Følgere: 47 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.064
Jo mindre vandgennemstrømning, jo hurtigere bliver motoren varm.
I dit tilfælde, så skyldes det - oplagt - at din motor er blokeret med kalk, aflejringer, fnidder-fnadder, skaller, flager osv., som er strømmet gennem motoren, men som nu blokerer for kølevandets flow.
Fremgangsmåde:
Kølesystemrens ( kan købes hos nytdrev.dk ) til at rense dit kølesystem med. Det har en ph værdi på ca. 1, og derfor skal det stå i motoren / udstødningssystemet i ca. 24 timer, hvorefter det skal skyldes ud med rent vand eller søvand.
Motor bliver meget varm!!