Trailerdolly på el. {{forumTopicSubject}}
Der har tidligere været snak om trailer dollyer til flytning af både, så ville lige byde ind med mit koncept som endnu ikke er helt færdigt. men testet som værende meget effektivt.
Jeg lavede for nogle dage siden en Dolly af en gammen el-scooter hvor jeg smed drevet over på en gammel sækkevogn og 3d printede et par koblinger så det hele kunne køre på mine Dewalt batterier.
Jeg købte en styring til 400 kroner og ellers har alt været gratis. Desværre var den ikke helt så stærk som håbet. Den kunne flytte båden men blev lidt varm. Til gengæld kørte den hurtigt så der skulle gøres noget ved gearingen 😂
Jeg printede 2 tandhjul som skulle bruges til at geare systemet ned som et friktionsdrev, her brugte jeg en tilsvarende aksel så jeg fortsat ville have diff.
Nu skal jeg da lige love for at den trækker. Det er en ren fornøjelse, så jeg har lige haft båden trillet ned af bakken på vejen flere gange for at trække den op om igen uden problemer.
Jeg er nærmest lykkelig, for efter en lang dag på vandet kan den sgu være tung at skubbe op ad bakken i indkørslen.
Og når man er færdig smider man bare batterierne i lader så de passer til alt det andet værktøj. 🙌🤞☺️
God dag
jan 2021
Følger: 15 Følgere: 63 Både: 1 Emner: 17 Svar: 110
jan 2021
jul 2014
Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
jan 2021
Lige nu er den i udvikling, så den skal lige pyntes og poleres lidt, men den fylder det samme som en sækkevogn og batterierne har jeg jo. Den er lavet så den kan være i trække mode og hurtig mode, så kan den bruges til at køre sække med mad ned til hønsene i højere tempo og den slags. Der kommer.en opdatering når den er færdig :)🤞🔥
jan 2021
mar 2015
Følger: 2 Følgere: 16 Både: 2 Emner: 9 Svar: 241
Det gør det jo lige så sjovt at komme hjem som når man skal afsted.
Jeg har bare et kedeligt elspil i indkørslen som kun bruges når traileren eller campingvognen skal forlæns ind.
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
jan 2021
Trailerdolly på el.