Linoliekit vs. bådfuge {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger er jeg lidt i vildrede hvad der skal bruge til tætning af fugerne.
Jeg hjælper nogle unge mennesker der går og sætter det smukkeste gamle norsk klinkebygget to mastet skib i stand . Skibet er omkring 90 fod (27,5 meter) vil jeg skyde det til, så meget ambitiøst projekt, nå nok om det.
Men den anden dag der jeg var der nede, og så dem bruge linoliekit og panikede lidt, (da jeg arbejder meget med vinduer/døre ved jeg hvordan det bliver med tiden) men det brugte den gamle ejer.
Fløj hjem og googlede og kunne ikke finde så meget på emnet, udover en varedeklaration hvor det også bliver beskrevet som båd fuge.
Skal lige siges båden bliver malet i linoliemaling.
Hva er jeres holdning til linolie kit, troede virkeligt kun det blev brugt til vinduer og døre, hvor jeg også syntes det er noget, undskyld sproget, lort med lort på.
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 575 Både: 2 Emner: 28 Svar: 1.116
jun 2007
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 63
Ingen på skibet har erfaring i båd bygning eller nogle form for håndværks erfaring. De har fået båden til ingen penge så derfor har de kastet sig over projektet. Det er er virkelig smukt gammelt skib, og da der er ingen penge, så syntes jeg det er rigtigt ærligt hvis de smider en masse penge på noget der skal gøres om.
smider lige et billed af skibet.
jun 2007
Og håber i forstår jeg ikke vil se dette skib forgå, for hun er virkelige smuk og har dyb respekt for alle de timer der er lagt i hende de sidste 80 år.
aug 2013
det er ikke ligetil at kalfatre, da det skal slås i så det pakker rigtigt. Det må heller ikke være for løst eller hårdt. em god ide er at få en rutineret til at lære de unge mennesker Hvordan.
aug 2013
jun 2007
Men ja hun er rigtig flot
jun 2007
Linoliekit vs. bådfuge