1.819 visninger
|
Oprettet:
tomgangs problemmer. {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg fik sidste år min første båd, en Eurocraft 560 med en Mercury 50 hk 4 taks.
Mit problem er at, når motoren er varm, vil den ikke gå i tomgang, den dør bare. kan godt startes med det samme igen.
samt har jeg problem med el-spillet, et jeg har kørt i biltema, som skulle flytte en båd på 2700 kg på ruller, men den kan ikke trække min båd op på traileren, tror ikke at el-spillet er stærk nok ( for billigt ) har tænkt på at købe dette el-spil.
(link fjernet)
Båden har en vægt på ca 800 kg.
ha en go dag!!
Mvh Arne
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 7 Emner: 59 Svar: 172
Thomas
jan 2006
Følger: 51 Følgere: 8 Både: 1 Svar: 233
Kan du oplyse den nøjagtige årgang på motoren og om den har 3 eller 4 cylindre.
Mvh
apr 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
har sat et billed af motoren på min profil, måske ka det hjælpe dig
Arne
jan 2006
Da det er et karburator problem du har, vil jeg godt vide om der på den øverste karburator sidder en lille rund og flad metalbeholder med 4 eller 5 sorte slanger ELLER der på karburator 1 og 3 er monteret en lille hvid plastik beholder med 2 ledninger på hver.
Mvh
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 25 Svar: 92
apr 2007
Der sidder en lille rund flad metalbeholder med 4 stk 4 mm slanger, en fra hver karburator.
og Lasse hvis jeg køber det andet el-spil, skal jeg nok tænke på dig, men vil lige se om jeg kan få det til at trække noget mere
Arne
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
apr 2007
hvis jeg starter motoren nu, er der ikke noget galt , og efter et time i tomgang ( her hjemme i gården ) er der heller ikke noget galt , men efter en sejltur og på vej i havn, og jeg vil sætte den i frigear, så dør motoren, starter jeg motoren igen så dør den igen , men når jeg at sætte den i frem eller bak så er der ikke noget galt.
Arne
jan 2006
Den motor du har under hætten er 4 cylindret Yamaha på 935 kubik resten er Mercury's egen production.Det problem du har med at motoren stopper fra høje omdrejninger til tomgang er ikke ukendt på denne motortype hvis den ikke har fået service og check/just af de 4 karburatorer.Du har ikke en chance for selv at justere på denne motor heller ikke på tomgangs-anslaget der forhindre motoren i at gå ned i for lave omdr ved hurtig tomgang.Det kræver special udstyr for at justere vacuumet i de 4 indsugninger, jeg vil anbefale dig at konsultere et aut. Yamaha eller Mercury værksted og få motoren justeret så skulle du slippe for dette lidt irriterende problem.
Mvh
apr 2007
Mange tak
det vil jeg gøre, den skulle have fået et service check inden jeg fik den, men hvem ved.
Mvh
tomgangs problemmer.