{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

7,5hk forelle motor små problemer {{forumTopicSubject}}

har lige købt mig min første båd. det er en lille "speedbåd" hvis man da kan kalde den det med en 7,5 hk motor. men den er med rat gear og gas styring.

har nogen problemer med min motor.
snoren til start trækker ikke selv tilbage, kunne forstille mig at fjeder er hoppet af eller knækket. er det til og lave ?? skal lige siges jeg er uddannet automekaniker og ved meget om motor også 2 takt.
næste problem når motor er i gang og holder i tomgang
når jeg så sætter den i gear så har den med og gå ud, den gir sådan et ryk når gearet kobles til. og det få den til og gå ud. kan selvfølgelig holde den i gang ved og gi lidt mere gas, men det kan da ikke være sundt? eller hvad.
vedligeholdning af sådan en 2 takter er der noget olie der skal skiftes motor er selvfølgelig smurt af blandenings benzinen men hvad med gear og lignene.

hvad når man har været ude og sejle i havet. skal motoren så skyldes igemmen med vand eller hvordan?
og hvad med båden som er i glasfiber?

har lige sejlet den første tur i dag og det gik fint ud over de problemer jeg har nævnt.
gode forslag omkring og ha båd modtages gerne.

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  7,5hk forelle motor små problemer
  • #1   6. apr 2007 ja det med snoren er lige som en græs slåmaskine med en fjeder der trækker tilbage olie på gear skal skiftes en gang om året der sider en lille skruge i bunden og en oppe på siden af benet så skal du holde øje med din vand pumpe den sidder der hvor benet kan skilles ad det er en god ide at skylle motoren med fersk vand når man har været ude man kan få noget der liner hoved telefoner man sætter på der hvor den tager vand ind og kopler have slangen på så starter man motoren og lader den køre 5-10 min så bliver den renset for salt vand

• #2   6. apr 2007 takker for svarene så fik jeg lige lavet snortrækket det var bare fjederen der var oppet af så det var nemt.

hvordan er det med syn af båd trailer. det er en uden bremse, hvad er der af krav til sådan en lyset skal selvfølglig virke og skal være trekant reflesk bag på. dækkene skal være i orden. ellers noget jeg skal være opmærksom på? tænke på hvad med bådstativet går de op i hvordan det er lavet? pt er den med 2 tykke stykker træ den ligger på. havde planer om og lave det om med nogen ruller og spil og sådan. er der problemer med syn af det?

• #3   7. apr 2007 takker.
    er ved og få den oprettet. det er en 500kg trailer.
    og ja har papireren på den.
    skal nok lige få taget nogen flere billeder af den. når jeg kommer op til den igen.

• #4   7. apr 2007 så er båden oprettet. traileren kan ses på et par af billederne. så kan man danne sig et intryk.af den.

nogen der kan se om det er en lang eller kort benet motor?

Kommentér på:
7,5hk forelle motor små problemer

Annonce