{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.077 visninger | Oprettet:

Tankmåler {{forumTopicSubject}}

Har sat en anden tank i min båd da den gamle var en plasttank som sprang læk har så sat en rustfri tank i med lidt andre dimensioner og har købt en tankgiver fra Biltema og har beholdt det originale ur. Men nu virket tank måleren modsat viser fuld ved Tom tank og omvendt har prøvet at bytte ledninger (2) uden virkning.Den gamle giver passer ikke til tanken

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tankmåler
  • #2   17. maj 2021 Du har nok en ‘giver’ (tankføler) der er en US model således at spændingen stiger jo længere føleren synker. Jeg have samme problem i en tidligere båd efter jeg købte nyt instrument, men du kan købe begge slags tankmåler, når du har målt din føler igennem.
    (Google er din ven).

• #3   17. maj 2021 De tankmåler Biltema sælger, er 190 ohm´s EU modeller, hvis din tank UR er en US model, vil den vise modsat, da de 2 systemer køre med modsat polaritet.
    Så det er helt sikkert billigst og nemmest at købe et nyt ur, de koster ikke meget i f.eks biltema eller båd butik.

• #4   18. maj 2021 Hej Jan hvis du går ind på Biltema og slår niveau giver op så går de fra 0-180 ohm men det ændrer sikkert ikke på din forklaring så jeg henter et ur hos Biltema så må det jo virke👍

• #5   18. maj 2021 Ja jeg kan godt se at de har ændret det til 180 i stedet for 190, hvilket de skrev på deres hjemmeside for et par måneder siden da jeg købte en giver og et ur. Det virker super fint, dog svinger uret i takt med hvordan benzinen “bevæger” sig i tanken. Jeg har sat et rør omkring giveren og har så lavet en række huller i det rør, det gør at uret står næsten stille når man sejler.

• #6   18. maj 2021 Har nu monteret et nyt ur og nu virker det men du har ret Jan det er lidt hysterisk 👍

• #7   19. maj 2021 Ja meget, også derfor jeg har sat et rør omkring den, det dæmper den rigtig meget...

Kommentér på:
Tankmåler

Annonce