{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Mercruiser 4,3 sætter ud og tar ikke gassen {{forumTopicSubject}}

Hej Sejlere.
Jeg har virkelig brug for at blive guidet i den rigtige retning ifm. et motorproblem. Kan I hjælpe?.
I går var jeg ude i sønnens nyindkøbte SeaRay (årg. 2008) med 4,3l Mercruiser. Vejret fint, vandet fladt og et par øller i rygsækken.
Alt gik fint, men allerede fra start havde motoren svært ved at tage den allerøverste del af håndtaget (i bund), men dette problem med gassen blev bare værre og værre som turen gik. Til sidst tøffede vi i havn i absolut tomgang ( ujævn) uden mulighed for at kunne gi gas. Hvad pokker er problemet??
Dette er hvad jeg har observeret:
Motoren føles ikke varm. Termometret virker og viser ca. 55 grader. Kun allernederst på manifolden brænder jeg mig.
Hvis vi alligevel pressede den og gav gas (uden at den "tog imod") lød der et knald fra motoren - åbenbart uforbrændt benz.
På et tidspunkt bemærkede jeg at omdrejningstælleren hoppede en del, men på et tidspunkt holdt den helt op og kom aldrig igang igen. Har dette måske noget med den elektroniske tænding at gøre...?
Kan der være en begyndende utæthed i udstødningen, selvom problemet med omdr. tælleren tyder på noget andet.
Til info lugtede der aldrig af benzin (og tanken 3/4 fuld) og al service er foretaget af forhandler, med tændrør, olie, filtre osv.
Hvor pokker skal jeg kigge henad. Hjælp virkelig tiltrængt. Takker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Starthjælp til en benzinbil 220 kr.
  • inst af opvaskemaskine 500 kr.
  • Køleskabsreparation 1.380 kr.
  • Reparation af Samsung vaskemaskine 800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mercruiser 4,3 sætter ud og tar ikke gassen
  • #1   18. apr 2021 Ny info:
    Motoren er startet op (dejlig kold) her til morgen med vand på muffer. Og det viser sig at omdr. tæller virker fint. Dog kun undersøgt i tomgang. Nu lader sønnen den køre varm, og ser om problemet med ujævn gang indtræder igen.
    Mon det kan være tegn på dårlig tændspole?

• #2   18. apr 2021 Lyder som et tændingsproblem. Da det bliver værre ved varm motor, kunne det være tændspolen. Den er let at udskifte. Prøv evt.om I kan låne en fra en anden bådejer. Håber I får løst problemet, og hører gerne, hvad fejlen var.

• #3   18. apr 2021 Jeg opdaterer, såsnart jeg ved noget. Tilslutter mig iøvrigt ideen om tændspole. Men som Rambo vist nok sagde i en anden tråd, så går det ikke bare at skifte dele ud een efter een. Derfor går vi efter at få udlæst fejlkoderne.

• Niels L
    Niels L Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Svar: 4
    #4   29. apr 2021 Prøv at skifte benzinfilter.

Kommentér på:
Mercruiser 4,3 sætter ud og tar ikke gassen

Annonce