2.554 visninger
|
Oprettet:
GPS tracker {{forumTopicSubject}}
Hej
Er ny herinde😊
Vi har netop erhvervet os en motorbåd og har tænkt på at sætte en GPS tracker i den som kan spores på ens egen tlf. og som kan holde batteri. Er der nogen der har erfaring med det. Hvilken man skal vælge, mærke, model? Og kan alle GPS trackers spores med specialudstyr eller er der nogen der ikke kan? Tænker hvis den kan lokaliseres af kriminelle, pilles ud og smides i vandet, så vil det jo stadig se ud som om den ligger på sin plads.
Mvh
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
Tror der er mange der sætter deres tracker så den kan få skiftet batteri nemt eller sætter den til batteriet på båden = den findes nemt eller kan fra kobles ved at tage strømmen fra .... igen = så kan det være lige meget.
Syntes at der han været skrevet at dem der tilegner sig en båd på uhæderlig vis kan finde/spore en tracker med noget elektronik, så hvis den er umulig at få deaktiveret uden at splitte både ad, så er det vel også et plus... men igen ... hvis de vil have din båd, ja så tager de den nok alligevel, de er simpelt hen så pisse frække, og med den grænse kontrol der ikke ligefrem er der, ja så ryger der sgu nok mange ud af landet den vej.. desværre... for hold da kæft vi bruger mange penge på vores dejlige hobby, håber virkelig at ingen oplever at miste deres båd, pas på den, ligger den fast i vandet, så se til den daglig eller få andre til at holde øje ( og self hold øje med alt der virker underligt i havnen selv, en slags nabo hjælp )
jul 2015
Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 22
Jeg købte den hos GSM Teknik. Hvis du googler CPH tracker, dukker de op.
PS. Jeg kontaktede også mit forsikringsselskab for at få deres "ok" til det valgte produkt. Alt ok fra dem.
Go sejlsæson, når I kommer dertil
sep 2013
Følger: 34 Følgere: 301 Både: 4 Annoncer: 1 Emner: 26 Svar: 1.136
https://cphtrackers.dk/
nov 2010
Følger: 2 Svar: 19
maj 2005
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 47
Geosafe lider i svær grad af at være energisluger ( ligesom alle andre trackere iøvrigt). Derfor bør den også hookes op på bådens batteri. Men så får du til gengæld også en alarm, når spændingen på dette er lavt.
Go fornøjelse, Søren.
#5. Hvis din motor forsvandt, er der da tydeligvis et eller andet i din tracker der ikke har funket.
jan 2007
nov 2010
nov 2010
jan 2007
dec 2017
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 3
Mit forsikringsselskab forlanger, at jeg får besked, når båden/motoren flyttes. Hvis man ikke vil ofre for mange penge på det, giver det god mening med en Cobblestone GPS Tracker fra Copenhagen Trackers. Man kan få dem til omkring 800kr og de kræver ikke noget abonnement. Du skal være opmærksom på, at de dør helt, når batteriet dør. Det giver derfor ikke så meget mening, at den melder ind hver time eller lignende. Den bruger en del batteri hver gang den skal sende beskeder/går på netværket, og meget lidt på at være i dvale.
Den har ingen geofence, men den kan til gengæld sættes til at aktiveres ved rystelser, der indikerer bevægelse. Og vil så sende placering hvert kvarter indtil den har stået stille i en time. Så går den i dvale igen. Bemærk at denne setting er mere besparende end eksempelvis 1 indmelding pr. uge. I hvert tilfælde hvis du ikke bruger båden ret ofte. Udover det tænker jeg, at scannere til at finde trackere benytter signal fra trackeren til at finde dem? Da den jo ikke er på netværket før den aktiveres af rystelser, burde den være sværere at finde elektronisk inden flytning.
Skal du ud i båden, anbefales det, at man aktiverer en ændring i konfigurationen, så den i stedet sender 1 besked pr. dag. Så bliver du ikke spammet på farten. Når du efterlader båden omkonfigurerer du igen til overvågning af rystelse, og den slår tilbage på denne setting næste gang den melder ind. Hvilket vil være et døgn efter du startede turen og den registrerede den midlertidige setting med døgnindmelding.
Det er lidt uvist, om den kan benyttes i meget uroligt vand, da dette jo kan trigge bevægelsescensoren. Men iflg. producenten skulle det fungere. Selvfølgelig lidt afhængigt af hvor uroligt den kommer til at ligge...
Men en billig løsning med lang batteri holdbarhed, og forsikringsselskabet er tilfredse og giver rabat.
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 9
https://shop.htb.dk/product/16994/northtracker-scout-gps-sporing/
apr 2014
Følger: 1 Svar: 2
Min efter 4 md.
Havde heldigvis kun aBB i 2 år, så tabet er til at leve med
Firmaet er en kæmpe underskudsvirksomhed og du risikere ikke at have backup, når de krakker.
Se CVR registret
nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
GPS tracker