2.345 visninger
|
Oprettet:
Renovering af gammel båd? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
En kammerat og jeg havde tænkt os at købe en gammel 25 fods kabine båd som trænger til (efter sælgeren) en meget kærlig hånd. Båden er lavet af træ som er belagt med glasfiber, skroget er helt indtakt og motoren skulle efter sigende fungere, sælgeren har dog ikke prøvet at starte den.
Jeg ville så høre jer af om hvilke ting vi skal være forsigtig med? hvilke ting vi måske for svært ved at lave men også hvilke ting vi skal lægge mærke til når vi skal ned og kigge på båden?
Mange tak på forhånd
Mvh. Jacob J
jan 2005
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
Vi har tænkt os at tage ned og kigge på båden her i løbet af næste uge. For lige at besvare det med hvorfor vi vil have sådan en glasfiberbåd med træ indeni; det er heller ikke noget vi decideret leder efter, men da vi fandt den her, så var prisen det der fangede os, så derfor har den tiltrukket vores opmærksomhed.
Jeg vil prøve at følge op på hvordan båden ser ud og hvilke ting der skal sættes istand.
Mvh. Jacob
jan 2005
forsættelse følger..
jan 2005
Mvh. Jacob J
jan 2005
(link fjernet)
Angående vores budget og fremtidsplaner, så ligger det sådan at vi er to studerende som har få penge, men kender godt med håndværkere som vi kunne få hjælp og rådgivning af. Vores budget ligger derfor sådan at vi investere ca. 5000kr. hver højest. Vi er dog altid flexible hvis bare vi ved at vi kan få pengene ind igen ved at sælge båden. Vi håber på at kunne finde nogle gamle glasfiberjoller/både på en god størrelse (18-25fod) som vi kan købe billigt.
Mht. vores planer, så ser det sådan ud at vi begge er jægere. Det ville derfor være dejligt at finde en båd lignende en Mopa eller en havjagt 16/22 som vi kunne sætte istand og sejle i. Vi har dog flere planer, Troels (som jeg vil lave det her sammen med) og jeg har da tænkt os at starte et lille firma der køber både, reparere dem og sælger videre, for derved at kunne få fornøjelsen ved at få erfaringer men også udvide vores kapital så vi kan få firmaet til at vokse lidt og åbne lidt op for vores videre indkøb mm.
Håber det var nok, ellers bare sig til..
På forhånd tak..
Mvh. Jacob J
jan 2005
Nu siger du at 13-15fods både, det lyder også fint men vi har bare ikke kunnet finde nogle i "sørgelig" tilstand.
Mht. at starte egen virksomhed, da har vi igennem et projekt der kører i skolen mulighed for at komme ind i banken og få snakket det hele igennem, tilmed at vi kan låne 1000kr. for lige at komme igang, disse skal så betales tilbage hvis forretningen går godt og hvis ikke er det ligemeget.
mvh. Jacob
apr 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
apr 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
Renovering af gammel båd?