1.822 visninger
|
Oprettet:
Volvo Penta QL trim system til en TG-5800 båd {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogen der har erfaring gode som dårlige med Volvo Penta QL trim system ?
Tænker måske at det gror fast i ruer mm 🧐
Hilsen Klaus
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 30 Emner: 11 Svar: 458
https://shop.htb.dk/product/6010/volvo-penta-manuel-trim-system/
Har en kammerat der har brugt det i 10+ år . Han har skiftet den ene side , den stoppede bare med og virke .
Hans er dog en trailer båd , så der er ruer ikke noget problem .
Har selv købt det til min båd , men ikke monteret det endnu
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 3 Svar: 4
Ja, som trailerbåd bliver det ikke et problem, men hvis man ikke må male pladerne med bundmaling, skulle man tro at det går galt, rimeligt hurtigt 👎 især når man har båden liggende i en fjord.
Klaus.
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 26
Altsammen er noget jeg er blevet fortalt, har ikke selv erfaring med de enkelte produkter.
apr 2008
Pga badestigen kan jeg ikke få alm plade flaps på min .
Og efter og have sejlet i min kammerats med dem på , kan jeg kun sige at de virker på side stabilitet , planer ved lavere fart , kommer hurtigere ud af vandet . Om de sparer brændstof ved jeg ikke .
apr 2008
jeps bare det virker .
Man skal nok tænke kreativt , som reklamefolkene gør det . Kommer du hurtigere ud af vandet , sparer du 5 dråber brændstof . Og så har de virket . Tror aldrig det bliver noget man kan måle , på forbruget at de er på
maj 2005
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 47
Til #1. Vi er enige om at vi taler QL's trimflaps,? Jeg mener bestemt at de udgik af produktion for mindst 5 år siden. Jeg tænker der en grund til dette, som også har været fremme i tråden, nemlig dårlig kvalitet. Man kan dog købe dem hist og her, men personlig har jeg afstået, af ovenstående grund, men også fordi man vel ikke gider sejle rundt med noget,der er forældet eller man ikke kan få reservedele til.
Alternativet som #3/Morten K henviser til er lidt mere klodsede, men det har ikke ligefrem gjort noget godt for prisen (set fra købers side).
Som så mange andre er "rigtige" flaps ikke rigtig en option pga badestige for mit vedkommende.
Volvo Penta QL trim system til en TG-5800 båd