{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Volvo Penta QL trim system til en TG-5800 båd
  • #1   27. jan 2021 Denne model ?

https://shop.htb.dk/product/6010/volvo-penta-manuel-trim-system/

Har en kammerat der har brugt det i 10+ år . Han har skiftet den ene side , den stoppede bare med og virke .
    Hans er dog en trailer båd , så der er ruer ikke noget problem .

Har selv købt det til min båd , men ikke monteret det endnu

• #2   27. jan 2021 Hej Nicolai
    Ja, som trailerbåd bliver det ikke et problem, men hvis man ikke må male pladerne med bundmaling, skulle man tro at det går galt, rimeligt hurtigt 👎 især når man har båden liggende i en fjord.
    Klaus.

• #3   31. jan 2021 Mener at have hørt de skulle være meget følsomme overfor begroning, da de som jeg er blevet fortalt er lavet med små plastik tandhjul inden i. Alternativet skulle være disse: https://scanmarine.dk/trimtabs/hydrotab-interceptor-trim-tabs-320bt
    Altsammen er noget jeg er blevet fortalt, har ikke selv erfaring med de enkelte produkter.

• #5   31. jan 2021 Morten R
    Pga badestigen kan jeg ikke få alm plade flaps på min .
    Og efter og have sejlet i min kammerats med dem på , kan jeg kun sige at de virker på side stabilitet , planer ved lavere fart , kommer hurtigere ud af vandet . Om de sparer brændstof ved jeg ikke .

• #7   1. feb 2021 Morten R
    jeps bare det virker .
    Man skal nok tænke kreativt , som reklamefolkene gør det . Kommer du hurtigere ud af vandet , sparer du 5 dråber brændstof . Og så har de virket . Tror aldrig det bliver noget man kan måle , på forbruget at de er på

• #8   15. feb 2021 Kom lidt sent ind i tråden. Jeg er særlig interesseret i trimflaps til en trailerbåd (begroning ikke problem for mig), da vægtfordelingen ofte gør at vi sejler skævt, selvom båden er næsten 2,5m bred.
    Til #1. Vi er enige om at vi taler QL's trimflaps,? Jeg mener bestemt at de udgik af produktion for mindst 5 år siden. Jeg tænker der en grund til dette, som også har været fremme i tråden, nemlig dårlig kvalitet. Man kan dog købe dem hist og her, men personlig har jeg afstået, af ovenstående grund, men også fordi man vel ikke gider sejle rundt med noget,der er forældet eller man ikke kan få reservedele til.
    Alternativet som #3/Morten K henviser til er lidt mere klodsede, men det har ikke ligefrem gjort noget godt for prisen (set fra købers side).
    Som så mange andre er "rigtige" flaps ikke rigtig en option pga badestige for mit vedkommende.

Kommentér på:
Volvo Penta QL trim system til en TG-5800 båd

Annonce