Start af motor {{forumTopicSubject}}
Hej Bådgalleri,
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg har købt mig en 60 hk motor i vinters, og nu er mit projekt kommet så langt at den nu sidder på hækken og skal startes. Da renovationen har været ret stor, har jeg selv købt batteri, kabler mv.
Teknisk info:
Motoren er en Mercury fra 2001, 60 hk 2 takt
Batteriet er et 60 ah batteri med 580a (tror jeg det var, det er helt nyt)
Batteri kabler 10mm2 kabler på 5 meter, dog kun på plus, minus har jeg lige sat et startkabel på foreløbigt.
Jeg har monteret det hele som det "burde", og jeg kan høre at powertrim virker lidt. (der er nok lidt med relæet der skal tjekkes efter, men fik det til at køre på et tidspunkt så powertrim motoren virker)
- desuden kan jeg høre chokeren virker.
Problem:
Når jeg så drejer nøglen, så klikker starteren (Tror jeg det er), men den kører ikke op og griber fat i svinghjulet? - Jeg prøvede, for at tjekke om starteren virkede, at sætte startkabel direkte fra batteri til starter (plus og minus) og dette fik starteren til at gå i gang. (Jeg gjorde det dog kun meget kortvarigt, da jeg ikke var sikker på den kunne klare denne strøm?)
Kan sagtens tage billeder hvis det er til nogen hjælp.
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 91 Både: 3 Emner: 27 Svar: 285
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 5 Både: 2 Emner: 4 Svar: 246
maj 2008
Følger: 16 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 60 Svar: 188
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Svar: 83
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 59
Startkablerne ved jeg ikke hvor meget gods der er i, gættede bare på at når det kan starte biler kan det måske også starte bådmotoren...
Grunden til at jeg ikke har taget større kabel var at jeg synes de kabler som sidder i motoren ser tynde ud, så troede 10mm2 var mere end rigeligt?
Jeg må da lige ud og lege med det med det samme! (Måske bliver det alligevel en god fødselsdag, humøret er nede når motoren ikke kan starte!;-) )
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
okt 2014
Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 90
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 26 Svar: 220
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 59
Start af motor