{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Hydrofoil typer {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
jeg kunne godt tænke mig at prøve at montere en hydrofoil på min 100 hk Yamaha fra 07. Jeg er dog ikke så vild med at skulle monterer den ved at bore huller i motoren. Hvad kender i andre til af løsninger? Kan man få en type som ikke efterlader ar på motoren hvis den afmonteres?

Tak smiley

Vh Kasper

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hydrofoil typer
  • #4   10. aug 2020 Tak for svar Rasmus.

Det er ikke så meget for at komme hurtigere op af vandet, men jeg har læst at det kan sække omdrejningerne for marchfart.

Men min motor sidder ikke så højt at kavitationspladen kommer over vandet. (tror jeg ikke)

Det var lige så meget tiltænkt som et "billigt" forsøg, hvor jeg hverken skal bore i motor eller skrog.

• #6   11. aug 2020 Der findes flere forskellige hydrofoil modeller og de har alle denne kedelige egenskab tilfælles at de belaster dine motorophæng enormt sæt i stedet en lidt minde propel på når du har brug for at få mere træk kraft / komme hurtigere ud af vandet

• #8   13. aug 2020 men sætter slet ikke en hydrofoil på en 100 hk motor
    Prøv med en mindre propel når du skal bruge mere træk kraft
    Nu har jeg jo ikke set billeder af båd og setup men hvis det er topfart du er ude efter er hverken hydrofoils eller flaps løsningen for ALT hvad der stikker ned i vandet vil bremse og tage topfarten af båden .
    Jeg havde 3 forskellige propeller til min 115 hk som jeg skiftede imellem an på hvor mange der skulle med ud at sejle om om der skulle trækkes flere op samtidig på vandski

Kommentér på:
Hydrofoil typer

Annonce