Motor starter ikke efter omvendt montering af batteri {{forumTopicSubject}}
Jeg har i tidligere tråd forklaret, hvordan jeg monterede kablerne omvendt på batteriet. Heldigvis røg der blot en sikring. Nu har jeg imidlertid skiftet sikringen, og nu virker trimmet, starteren og omdrejningstælleren igen. Men men men nu vil motoren ikke starte selvom batteriet er fuldt opladet, starteren tørner motoren for fuld kraft og der er skiftet tændrør.
Har jeg alligevel ødelagt noget på motoren? Hvad er symptomerne på defekt ensretter, cdi og andet der kan ryge ved en gang omvendt poler?
Det skal siges, at jeg har haft åbnet Remoten og pillet lidt og tjekket nogle ledninger inden jeg opdagede at sikringen var gået. Det lyder lidt som om man prøver at starte uden dødmandsknappen er aktiveret, så jeg kunne egentlig godt tænke mig at omgå dødmandsknappen for at se om jeg er kommet til at gøre noget ved den i forbindelse med jeg åbnede Remoten. Er der evt. nogen der ved, hvordan man omgår eller slår dødmandsknappen fra på Yamaha 75/90 totakter?
jul 2015
Følger: 3 Følgere: 29 Emner: 22 Svar: 96
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 72 Både: 1 Annoncer: 1 Emner: 18 Svar: 1.337
Er det din 75hk som du opgraderede til 90hk? Hvordan endte den historie, spiler den nu?
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 121 Både: 1 Emner: 9 Svar: 332
Motor starter ikke efter omvendt montering af batteri