Tilbud på reperation af Volvo Penta BB30 {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg håber, at der er nogle her der kan være behjælpelige med nedenstående spørgsmål - da jeg ikke selv er en haj inden for rep. af motorer.
Jeg har en ældre båd hvor motoren trænger til en kærlig hånd, Volvo Penta bb30, ældre sag. Jeg har fået af vide at nogle ting skal skiftes:
bla.
Pakninger i manifolden
Der skal monteres en ny vandpumpe, hvor drevet fra den gamle skal flyttes over. Denne skal også have et nyt pakningssæt.
Derudover skal tændrør og olie opdateres/tjekkes.
Er der nogen herinde, der ved hvad det løber op i?
Eller om der er nogen der har så meget forstand på det, at jeg vil kunne betale mig for at få det fixet?
Holder til i København.
Jeg ser frem til at høre fra jer,
MVH
Sofie
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
Men gå på nettet og søg de reservedele du skal bruge, og spring ud i det og lav det hele selv..
Få fat i en rep håndbog over din motor ( kan sikkert også findes på nettet ) gennemgå/læs bogen FØR du vil gå igang, på den måde ved du lidt mere om hvad du skal skille ad og evt købe div pakninger du får brug for når du er igang, mange gange skal der ting af du ikke lige tænkte på, det vil være surt at stå og mangle en dims/pakning der lige mangler og først skal bestilles før du kan få det sidste på...
1. du lære om din motor
2. du får indblik i hvordan ting kan laves/vedligeholdes
3. du spare KASSEN på at lave det selv.. jeg har en ny motor, det kræver at der laves service hos aut. forhandler, ellers farvel garanti... så om ca 4 år.... ja så laves alt selv og vi spare ca.2/3 del på service .... det er vel også en sjat i sidste ende, som kan bruges på en god middag og en dusk til kone/kærste.... samt til extra ting til båden og ture efter laksen ( hun skal sgu ikke have det hele, for så tror hun sgu at man har været på grissebassen )
Håber det giver bare lidt mening det her, og rammer man et problem er der HELT SIKKERT nogle herinde der vil forklare/hjælpe dig over problemet...
Er du usikker på ting ... ja så tag billeder af ALT... før/under og sidst og hold orden på ALT du skiller ad, læg det op som du skiller i den række følge du skiller, og se om de nye dele ligner/er ens med det du tager af.... fjern den gamle og læg den nye ( gem det du skifter ud, så kan du evt skille /se om du kan finde fejlen og blive kloger på HVORFOR det er i udu ) saml så alt i modsat rækkefølge og glæd dig over dit arbejde.... der er noget over at få ting til at spille perfekt SELV
God lyst hvis du kaster dig ud i GDS
maj 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Mange tak for dit svar
Du får det til at lyde, som om det ikke er et større projekt end, at jeg kan kaste mig ud i det selv.
Jeg må forsøge mig frem.
MVH
Sofie
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
Håber virkelig at du ihvertfald prøver... pøj pøj.
Sæt din båd ind, gerne med masser af billeder af alt, så har folk også mulighed for at se hvad du har, og måske ud fra billeder kan vejlede dig, også gerne en masse oplysninger/data om den.
Opret et album om den hvis det er svært at komme ind, for det kan være lidt op ad bakke at blive optaget, hvis der ikke er nok billeder og noget ( masser ) af tekst, også gerne dine ønsker om hvad du vil ende med af slut resultat ( ja ja ... slut resultat og slut resultat... man bliver sgu aldrig færdig ..... for så skal man lige have dit og dat, og tro mig ... det griber VIRKELIG om sig..... HURTIGT )
Tilbud på reperation af Volvo Penta BB30