825 visninger
|
Oprettet:
Brændstof føring fra tank til motor {{forumTopicSubject}}
Hej.
Hvor ville i købe brændstof koblinger til yamaha motor samt slanger og div.
Havde problemer med en nye slange og kobling sidste sæson. Kobling var mellem motoren og slangen.
Den må have sugt falsk luft da vi skiftede over til den tank. Vi holdt os motoren igang ved at pumpe på bolden på slangen.
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
Men nok om det ! ! benzin pumpen er også et godt sted at starte, især hvis det er af membran typen, membranen kan revne, dette er set/hørt om MANGE gange, så det behøver ikke være luft der smutter ind, og da slanger, bold og sammenkoblinger er skiftet, bør du gå til pumpen ( det er jo den du erstatter ved at pumpe på bolden )
Prøv og giv gerne en tilbage melding om det var den ELLER noget andet...
Men tror nu nok at det er den... det er en overset ting, der sådan set burde være en fast service komponent en gang imellem ( ved ikke hvor mange år imellem, men nok ikke hvert år )
Håber det løser dit problem
Ellers hos en yamaha reservedels forhandler Kenn i Rønnede, der ligger også en i brøndby havn, palby, watski osv. behøves ikke være orginalt ( husk også selve stikket på motoren ) og vær obs på at der findes et utal af størrelser ( Ø på studsen ).
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 45 Både: 2 Emner: 10 Svar: 52
Ja kan godt se jeg burde have sagt det er 2 takt 140 hk. Synes også at sådan en pumpe burde havde minimum en kontrol engang i mellem. Ringede til gjøl marine center da jeg var lidt intrasseret i hvad de sagde. Ville først hører om man kunne få et renovering Kit til den.
Og lidt angående hvor tit de bliver skiftet.
Skal nok give melding på hvordan det kommer til at gå.
jan 2007
krydser finger for at du får det løst
aug 2008
Jeg har skiftet en brændstof kobling ud fra motoren og båden. Jeg havde en dag startet motoren op så kunne jeg høre den suge luft ind fra benzin kobling.
Nu har jeg sejlet igen og motor for godt igen
aug 2008
jan 2007
Altid rart at have lidt reservedele håber du aldrig får brug for den pumpe.. lidt som med forsikringer ... ganske rare at have... men håber ikke at få brug for dem..
God sæson til dig...
Brændstof føring fra tank til motor