3.064 visninger
|
Oprettet:
Ekkolod {{forumTopicSubject}}
Hej!
For 1 år siden købte jeg mit Garmin 50s ekkolod. En dag stoppede det pludselig med at virke. Det vil simpelthen ikke tænde. Jeg kontaktede Garmin, og modtog et splinter nyt ekkolod, fuldstændig magen til. Det virker heller ikke. Jeg har kontrolleret at strømmen når ud til enden i stikket, og konkluderede derfor at problemet måtte være inde i selve "computeren" (ekkoloddet), men jeg må have taget fejl. Er der nogen derude som kender til dette problem? Har brug for hjælp
Hilsen Malthe Laursen
På forhånd tak
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
En del elektronik skal have et minimum af spænding ellers vil det ikke tænde og starte op.
Hvor mange volt har du på kablerne hvor du tilslutter dit instrument?
Hvor mange volt har du hvis du måler direkte på batteriet?
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Både: 1 Emner: 9 Svar: 25
Det har jo altid virket, og jeg har prøvet med flere forskellige batterier.
Jeg har 12 volt hvis jeg måler direkte på batteriener.
Jeg kan desværre ikke helt huske hvor mange volt jeg har på kablerne hvor jeg tilslutter instrumentet. Hvis det er vigtig info for at løse problemet, kan jeg godt måle det igen?
sep 2005
Men hvis det ikke virker direkte på et nyt batteri med både det gamle og det nye instrument så gætter jeg på en fejltilslutning, hvad med sikringen?
jul 2013
sep 2005
Rød skal på plus+
Sort skal på minus -
Prøv evt. At slutte til efter sikringen, men KUN som prøve, for at se om der er fejl der.
Har du målt over sikringen, om der er gennemgang?
jul 2013
Jeg har bestilt nyt strømkabel til instrumentet. Så for vi at se om fejlen ligger i kablet, eller evt. stikket i enden af kablet
dec 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 29 Svar: 68
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 44 Svar: 657
Dette er meget lidt, da det betyder at det kun er 30% opladt, men nok ikke så afgørende i lige netop denne sag, da din Garmin virker ved 10-32 volt, men måske du vil få andre strømproblemer med kun 12V på et senere tidspunkt.
Her en oversigt over batteriets kapacitet: http://exide.dk.loopiadns.com/om-exide/test-dit-batteri/test-dit-batteri-med-voltmeter
jul 2013
Ekkolod