{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Konserveringsolie efi ? {{forumTopicSubject}}

Hej ! smiley
Ved længere tids vinteropbevaring plejer jeg altid at sprøjte lidt konserveringsolie ind i indsugningen på min påhængsmotor model med karburator.
Hvad med efi-motorer? Har en 30 hk Yamaha 4-takt med indsprøjtning; skal man også sprøjte konserveringsolie ind i indsugningen på sådan en - eller tager indsprøjtningssystemet skade?
Mvh. Steen


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Konserveringsolie efi ?
  • #1   13. feb 2015 Jeg har brugt det på mine efi modeller...også på dem jeg har haft med indenbords motor og med efi..de har altid startet efter vinteren.

  • #2   14. feb 2015 Der er et konserverings program på min E-Tec og jeg har prø
    vet det en gang for at se det virke men har siden hen i steder valgt at starte min motor op en gang eller 2 om måneden i et kar med regnvand og lade den køre i 1 halv times tid hver gang UNDTAGEN når det har været frostvejr


  • #3   14. feb 2015 Enig med Hasse N.....gør det også på den måde nu...så kan man også lige høre lyden af sommer igen. smiley

  • #4   14. feb 2015 Hej smiley tak for jeres svar !

    Med regnvand var en go idé, så undgår man jo kalk i termostat og vandveje smiley



  • #5   19. feb 2015 att: Steem B
    Jeg bruger regnvand fordi det er gratis og ha faktisk ikke tænkt på det med at der ikke er kalk i men jeg egner med at det både er bedre og billigere end ferskvand fra hanen så jeg har altid et stort kar som jeg bruger til at starte / skylle motoren i efter hver sejlads og vandet i tønden holder til mange gange før det bliver beskidt så det m jo betyde at min E-Tec forbrænder rent


Kommentér på:
Konserveringsolie efi ?

Annonce