{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

vedr. propel skift på b20 motor med drev 100 {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige købt en ny propel (3 bladet som passer til min motor og drev) til mit skib med oven nævnte motor og drev. De er totalt ens med stigning osv, men min GAMLE propel er mellem 5 mm til 1 cm mindre hele vejen rundt om hver enklet blad og er desuden meget hakket og meget slidt.

Bliver propeller slidt ned på denne måde over lang tid selvfølgelig eller er der mon nogle der i tiderens morgen har haft slebet propellen ned og hvorfor?

Og sidst burde jeg ikke komme til at kunne sejle noget hurtigere nu, da propellen er lavet til denne motor/drev, plus den er nyere og hel/større? Hvor meget mere vil det give ca. I km/t

Håber på seriøse svar fra nogle kloge og erfarne sejlere

PÅ FORHÅND TAK

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vedr. propel skift på b20 motor med drev 100
  • #1   2. jan 2015 Propeller bliver slidt, og de får hakker, stød og slag, noget som den prisbeviste bruger, som regel kan klare ved at slibe hakkerne væk, og afbalancere propellen igen.

Det er umuligt at sige, hvilken gevinst i km du vil få, men der vil være en, det er helt sikkert...

• #2   3. jan 2015 hej den sorte vil give dig et bedre træk helevejen op , du vil nok ikke nå helt de omd. som den grå kan komme op på , men den sorte er helt klart bedst , den grå ser også ud som den er ude af blance hvilket ikke er godt for dit drev .
    lad os høre hvad det blev mår du får skivet ud og sejle
    mvg karsten

Kommentér på:
vedr. propel skift på b20 motor med drev 100

Annonce