Skrue størrelse {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har en gammel petroleums yamaha 40 hk motor, som jeg nu har fået lavet sådan at den sejler på benzin.
Dette resultere i at motoren kan tage væsentligt flere omdrejninger, hvorfor motoren ved fuld speed efter et stykke tid går i begrænseren. Jeg ved ikke hvordan sådan en begrænser fungere, om det er på temperatur eller om det er omdrejninger.
Jeg hælder dog mest til omdrejninger da kølesystemet lader til at virker helt fint. Jeg kan sagten give den fuld gas og så når båden har nået en god fart lige hive gashåndtaget lidt tilbage og sejle sådan i lang tid.
Derfor overvejer jeg nu at sætte en større skrue på for at udnytte de ekstra hk som motoren formegentligt har fået, uden at belaste motoren med så høje omdrejninger.
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 100 Både: 5 Emner: 14 Svar: 1.459
Enn meget stor fordel vil også være at vide hvor mange omdrejninger den går med nu
men det vil helt sikker afhjælpe problemet med en større propel
MVH Hasse
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
Først tak for din fine gennemgang af hvordan man laver en hæk om, jeg går i gang hen over vinteren.
Jeg har ingen anelse om hvor mange omdrejninger motoren går med, men du siger at en større propel vil sænke omdrejningerne og det var egentligt bare det svar jeg var ude efter. Tak
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 100 Både: 5 Emner: 14 Svar: 1.459
men på min Evinrude E-Tec 115 HO fra 2010 er det lige meget hvad der sker for så kommer der en fejlmelding i displayet der fortæller hvad fejlen og så går den automatisk i " safe mode " og kører MAX 1200 omdrejninger men hvis din motor er fra firserne er den nok mere enkelt konstrueret.
Men angående valget af proper er det de samme regler
Skrue størrelse