{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.198 visninger | Oprettet:

Hvor stor motor? {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Min kæreste og jeg har købt en 12 fods båd med 25 hk, og er blevet grebet lidt af det.
Vi håbede at den kunne trække vandski eller i det mindste tube.. I dag var vi så ude med tube, hvilket også fungere ok med min kæreste, men mine 76 kg er desværre for meget for båden.

Derfor vil jeg høre om det er muligt at skifte motoren ud til en større og i så fald hvor meget jeg må gå op? 75 hk?

Håber nogen kan fortælle hvilken båd jeg har købt og hjælpe en rooki til mere viden smiley

Hvis der skal bedre billeder til kan jeg tage det i morgen smiley

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvor stor motor?
  • #1   6. sep 2014 Endnu et billede...

profilbillede
  • #2   6. sep 2014 tror ikke den kan klare en 75hk måske en 40 hk.

• #3   6. sep 2014 Vil gi torben ret, 75 kan den sgu ikke klare. Men med 40 skulle den nu også kunne trække dine 76 kg ondskab smiley

• #4   6. sep 2014 Havde bare håbet at man kunne opgradere til noget der rykkede en del mere..
    Kan man forstærke hækken med nogle plader, special lim osv? Eller er det en bedre båd man skal ud i hvis nu? smiley

Er bange for at 40 hk ikke ville kunne trække så meget som ønsket, og vil jo også gerne trække folk på 80-90 kg...

• #5   6. sep 2014 så har du købt forkert båd. sælg den og køb en anden

• #6   7. sep 2014 enig i at du har købt forkert ind.. den er vist kun til hyggeture. jeg ville heller ikke binde an med mere end 40hk på den der desværre.

når det så er sagt så har jeg engang set sån noget rigtig store/brede ski som skulle kunne trækkes med få hk. min granfætter havde et sæt i tidernes morgen som vi brugte meget når nybegyndere skulle lære at komme op. om man kan købe sån noget i dag ved jeg ikke, men dem har vi også haft trukket efter en 17fods ryds med 28hk, men dengang vejede vi nok ikke hvad vi gør idag smiley

• #8   7. sep 2014 Jeg har for mange år siden haft en 14 fod jolle m. en lille overbygning foran (vindspejl) så den har vejet noget mere end jeres og den var med en Mercury 25 hk. årg. 1993 og den kunne sådan nogenlunde trække en badering, hvis vi var max. 2 personer i båden i mens, så tror det er jeres gamle motor der er træt af dage...

En anden båd er nok det nemmeste og billigste, ellers en 30-40 hk. af nyere dato burde være fint, men motorer i de størrelser bliver jo aldrig helt ideelle...

• #9   7. sep 2014 Var ude igen i dag, og der trak den okay. Vil dog stadig gerne have større motor for lige at trække det sidste smiley er der stor vægt forskel på en 40 hk og så en 50-60 hk motor? (2 takt selvfølgelig)
    Efter turen i dag blev båden i hver fald godkendt, så den får nok bare større motor, så kan den stadig bruges til de behov vi har smiley

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #10   7. sep 2014 Simon det er jo ikke nødvendigvis vægten der er problemet for hækken. Det er jo også det større moment den større motor arbejder med. Du skal huske det er din egen sikkerhed du leger med. Det er sku surt når hækken knækker første gang du smider håndtaget helt i bund fordi du skal trække en makker op på 100kg

• #11   7. sep 2014 Det har du selvfølgelig ret i.. Spørg også kun for at blive klogere! smiley og det kan ikke forstærkes eller hvordan?
    Synes bare jeg har set mindre både og mindre afstivede med 60 hk smiley

• #12   7. sep 2014 sejler med 35 på limboen ... den kan trække lasse op. men ikke mig selv... jeg vejer nok 20kg mere og er elendig til vandski... min er godkendt til 15. men ombygget til max 40. hvilken den ikke kan holde over vandet...
    en 40hk 2cyl vejer ca 55kg .... en 4cyl vejer omkring 75kg men har bedre bundtræk

Kommentér på:
Hvor stor motor?

Annonce