Suzuki DT30C - 1999 {{forumTopicSubject}}
Hej herinde
Har haft nogle problemer med min motor, som ellers spinder som en mis i tomgang og ved fuld gas.
Problemet består i at den "pludre" ved 1/4-1/2 gas, og når man så giver den mere gas så skal den lige "brænde ren" inden den kører godt igen dvs når den så er over 1/2 gas så er der ingen problem.
Det jeg har forsøgt/repareret ind til videre er:
- Kontrolleret benzinbolden og slangen og der er intet i vejen med dem.
- Renset karburatorer (3 gange) samt justeret luft skruen til standard indstilling 1½ ud.
- Skiftet benzinpumpe
- Skiftet tændrør
- Kontrolleret kompression (God på alle cylindre)
- Kontrolleret tændspoler med ohm meter (ingen problem)
- Kontrolleret oliepumpen og den giver den korrekte mængde olie
- Kontrolleret alle stik og ledningsforbindelser
- Justeret link mellem de tre karburatorer samt oliepumpens link
Har i forbindelse med alt det her købt en manual over motoren og gået frem efter dens "trouble shooting" og ikke fundet nogle ting der fejlede noget.
Det jeg tror der er i vejen er et eller andet med benzin/luftblandingen men kan ikke lige gennemskue hvad det snart måtte være.
Har snakket med nogle forhandlere og syntes nu ikke de har kunne kommet med et fornuftigt svar selvom de er autoriserede Suzuki forhandler. Uden at prale mener jeg da at jeg er mekanisk med men det her problem kan jeg godt nok ikke løse, så håber der er en af jeg som har et hint eller et råd til hvad jeg kan prøve nu....
Ligeledes om der er nogle som kender en god Suzuki forhandler i Århus/Silkeborg området eller bare en person, som har forstrand på Suzuki og som vil tjene en skilling:-)
MVH
Jannik
nov 2008
Følger: 67 Følgere: 70 Både: 6 Emner: 11 Svar: 421
Mvh Leif H.
jul 2009
Følger: 1 Både: 1 Emner: 2 Svar: 22
nov 2008
Følger: 67 Følgere: 70 Både: 6 Emner: 11 Svar: 421
Mvh Leif H.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 50 Både: 1 Emner: 16 Svar: 311
jul 2009
Følger: 1 Både: 1 Emner: 2 Svar: 22
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 50 Både: 1 Emner: 16 Svar: 311
jul 2009
Følger: 1 Både: 1 Emner: 2 Svar: 22
Jesper K der sidder et potmeter på den midterste karburator og det sender signal op til tændingen om hvor gasspjældet sidder og så forstiller den tændingen derefter. Har også justeret det potmeter.
Suzuki DT30C - 1999