For meget benzin? Eller tryk fra benzinpumpe? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg bøvler lidt med min petroleumsmotor som jeg er ved at få til at køre ordentligt og kun på benzin.
Igår testsejlede vi den endnu engang og kom et skridt nærmere.
motoren vil ikke tage omdrejninger og den "4-taktede" Pludselig efter en times sejllads begyndte den at 2 takte og tog fart, og jeg skal love dig for at den kom af sted, tror den skød 25-30 knob.
Vi fandt så ud af at den ene tank var løbet tør for benzin.
Denne motor er udstyret med 2 tanke, hvor båden først i de lave omdrejninger køre på den ene tank for så når den når 1800 rpm at slå over på den anden tank (som man så kan fylde med petroleum) og fortsætte der. Vi begyndte så at afprøve forskellige ting og fandt ud af at hvis vi startede båden fra stillet til 10 knob og så tog slangen af fra "begyndelsestanken" og holdt en finger for kunne motoren tage alle de omdrejninger den skal. Så enten får den for meget benzin eller også kan benzinpumpen ikke lave det rigtige tryk når begge slanger trækker! ??
nogle forslag? eller har du måske oplevet det samme??
Det kunne også være nålen der ikke slutter tæt i den ene af svømmerene. ?
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
Altså når jeg sejlede med begge tanke på forstøvede den ikke benzinen den "sprøjtede" det bare ud af dysserne.
Jeg tænker bare på HVOR det er den kan være utæt fra den første karburator. For hvis vi antager det er i svømmeren og den nål som lukker der, burde motoren ikke reagere på det når først farten kom. Den første karburator er sådan en slags manuel accelerations pumpe hvor hvis du giver gas pumper den benzin direkte ind. Derfor tænker jeg bare at hvis den tætning så havde virket havde det jo været ligemeget hvis motoren suger kaburatoren tom for så åbner den jo bare igen.
Alternativt skulle det være en kanal mellem de to svømmere som kunne være utæt.
Jeg må nok skille hele karburatoren ad igen igen
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
Den måde vi fik båden til at sejle bedst var ved at holde for den ene slange når vi gav gas fra bunden og så når den nåede lidt fart skiftede vi slange og holdt for den anden.
Det er jo sådan en funktion en membran kunne have?
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
aug 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 21 Svar: 354
Har du ikke et par billeder af motoren? det kunne da være sjovt og se dyret
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
Billede 6 er det bedste. Svømmer 1 (starter svømmeren) er den til højre ved siden af de to gasspjæld. Svømmer to er under de to gasspjæld.
Der er mange der tror de her motorer er meget gamle. Det tror jeg ikke er tilfældet med den her. mit bud er at den er fra 89.
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
Ang. årgang, var der nogle der pegede på at sådan petroleumsmotorer kun blev produceret i 1070'erne
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
På Min motor er der ingen hane eller lignende, den skifter vist bare automatisk?
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 50 Både: 1 Emner: 16 Svar: 308
aug 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 21 Svar: 354
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
Hvis jeg lukker for den der føder accelerationspumpen er motoren svær at starte, men når den kommer over x-antal rpm så tager den fart og køre perfekt (dog tror jeg den tager for mange omdrejninger, da hvis man bliver ved med at holde den der oppe begynder motoren at brokke sig og rød lampe begynder at blinke hvorefter den ikke køre særligt godt).
Hvis jeg så blokere den anden indsugning, den som går til selve karburatoren. Så starter båden perfekt og accelererer også rigtig godt, hvorefter den bare dør (jeg regner med at det er der den Burde slå over på den anden pumpe).
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
For meget benzin? Eller tryk fra benzinpumpe?