2.393 visninger
|
Oprettet:
Startproblemer på vandet {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en evinrude påhængsmotor fra 1998.
Når jeg har sejlet og lagt stille noget tid, kan den ikke starte medmindre jeg lufter den ud. Vedlægger et billede. Den lille røde på billedet skal drejes op og så siger den pfft. (Udluftnings lyd) og så flyver den lige igang. Men det er træls at skal have motordækslet af ude på vandet hver gang jeg skal starte den. Nogen der kan hjælpe.
På forhånd tak.
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 37 Svar: 454
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
Drejer du den røde dims 180 grader rundt, får motor choker hele tiden. Denne funktion bruges hvis den automatiske er defekt.
Den piiiiift lyder du kan høre, er bare det tryk som er på brændstofforbindelsen op til chokeren. Du lukker trykket ud når du drejer den røde dims 180 grader. Og hvis den starter nemt når du gør dette, ja så er det jo mangel på benzin når den skal starte. Prøv at give den lidt choker ved at trykke nøglen ind.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 4
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 4
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
Har du helt styr på det med chokeren ?
Altså at du aktivere den, når du trykker nøglen ind .
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 4
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 4
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
Så det vil sige, at du aldrig har brugt din choker !
Diagram for din fjernbetjening ser ca. sådan her ud.
http://www.maxrules.com/graphics/omc/wiring/REMCONTBOX.jpg
Choker opnår du ved, at du drejer nøglen rundt, lige som når man starter en bil. Men samtidlig kan man så også trykke nøglen ind, samtidlig med man forsøger at starte motoren. Og så aktivere du chokeren ( den lille sorte cyl. med den røde dims på sprøjter benzin direkte ind mellem karburatorerne og membranpladerne ). Når motor starter, slipper du bare trykket igen på nøglen. Er motor ved at dø ud igen, så bare tryk nøglen ind, til motor er startet helt op. Når man først har prøvet det nogle gange, er det som at køre på cykel.
Og her er et diagram der ca. passer på din motor. I det store hele, er der ikke den store forskel på el-diagrammerne form Johnson og Evinrude.
http://www.maxrules.com/graphics/omc/wiring/78-84_3-CYL_EL.jpg
Lige midt i dette diagram, sidder chokeren.
Her kan du se lidt hvordan man kan dreje og trykke nøglen.
https://www.youtube.com/watch?v=wuQ0og6qoO8
jan 2014
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
okt 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 3 Emner: 1 Svar: 17
Jeg sad lige og fulgte lidt med i "ping-ponget" her.
Vil benytte lejligheden til at rose dig for dine mange og gode input.
En fornøjelse at dele erfaringer med dig.
Tak for det.
På vegne af en som havde/har? brug for et tip
Michael Christiansen
Startproblemer på vandet