Buzz alarm mercury 100hp {{forumTopicSubject}}
har købt en "defekt" 100hk 4cyl mercury. sælger kunne ikke få gnist.. har repareret noget gøgl han havde lavet med dødemandsknap i håndtaget og skiftet sikring. nu har jeg gnist.
så langt så godt
men lige så snart jeg sætter tænding på begynder buzzeren at larme. På min 90'er stopper den efter et par sekunder altså¨så man ved at den virker. men her bliver den ved.. eftersom den gør det allerede når motoren er kold mistænker jeg olieføler, men er denne bare en switch man kan kortslutte eller er det en variabel modstand, der er ikke gennemgang når jeg måler med ohmmeteret.
skal nævnes at det ikke er en konstant tone men at den skifter mellem 2 toner høj-lav-høj-lav-høj-lav osv
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
men er det bare alm slutte/kontakter der laver alarm når der er gennemgang eller når der ikke er gennemgang
i så fald kan jeg jo prøve at kortslutte de 2 ledninger til oliebeholderen, men vil helst ikke risikere at ødelægge alarmmodul, hvis det er en variabel modstand den føler
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
Da hele tændingssystemet er blevet skiftet går jeg ud fra at jeg skal have indstillet tænding, er der nogen der kender procedure for dette tænker at der er et sted på blokken der er en streg eller noget man stiller efter, og hvilken cylinder måler man på?
eller skal man investere i en rep manual?
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
Buzz alarm mercury 100hp