{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning til en loftlampe 300 kr.
  • udskiftning af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Vaskemaskine gider ikke centrifugere/tømme vand. 1.100 kr.
  • Ophæng af 2 rullegardiner 450 kr.
  • Skift af toiletbræt 500 kr.
  • Light wall mounting and drilling for hanger and install washing machine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trimflabs
  • #1   23. jun 2014 Nauticus har oplyst mig at dem i komposit ikke behøves bundmalet, selvom man har båden liggende permanent i havnen.

• #3   23. jun 2014 Pr500 beslaget til at hæve smart tabs'en fåes hos efi Esbjerg. De har også selve tabs'en til en go pris. Har selv lige bestilt et sæt af de mindste tabs med 30 lb "fjedre"
    Ser frem til at få dem monteret og se hvad det gør ved båden.

• #6   24. jun 2014 Jeg ville aldrig vælge Smart - tabs, synes på ingen måde at de er lige så effektive som de manuelle.

• #7   24. jun 2014 Jeg er ikke fortaler for nogen af dem, da jeg ikke har prøvet nogen af dem endnu. Dog forventer jeg mig meget af smart tabs. Virker de efter hensigten vil jeg mene de er manuelle trim flaps overlegne. En manuel trim flap er jo ikke sådan lige at justere under sejlads. Sætter man dem til at lave meget løft under acceleration kan jeg forestille mig de er umulige at sejle med når der kommer fart på, da jeg har en ide om at de vil trykke snuden mere ned end hvad godt er???

• #9   24. jun 2014 Preben J

Ideen med smart tabs er jo at de "justerer" sig selv. Ved godt der ikke er muligt at justere sig ud af skæv vægtfordeling med smart tabs, men til en 1100-1200,- vil jeg nu alligevel prøve dem på min crescent 425 sport. Bare for at se hvad de gør:-) Håber på en roligere sejlads når båden er i plan.

• #11   24. jun 2014 Att: Kim M. De justerer sig faktisk, ved en skæv vægtfordeling, da smart-tabsene i den tunge side, vil blive presset længere ned i vandet, og derpå give mere løft.

De er faktisk de hydraulikse overlegne, på de fleste punkter, men der er altid undtagelser.

Men på især 2 områder, er de helt uden for konkurrence, nemlig på bruger-venligheden og prisen.

• #12   24. jun 2014 Tak brumme
    Lige hvad jeg søgte smiley

• #13   24. jun 2014 Att Brumme
    Sejler du selv med dem? Hvis de kan klare skæv vægtfordeling er det sgu super.
    Jeg har endnu ikke fået mine, men de må være lige på trapperne, jeg bestilte i fredags.
    Håber de hjælper på mit problem med at båden vil ligge sig lidt på siderne når den er i topfart. Ved ikke hvorfor den gør det, men har en formodning om at den kommer lige rigeligt meget ud af vandet.

• #14   24. jun 2014 Att Kim m
    Hvor og hvilen model har du bestilt ?

• #15   24. jun 2014 Jeg har bestilt de mindste af dem. "Fjedrene" er på 30lb og selve flabs`en måler 8 gange 9. Går ud fra det er tommer de er målt i.

Jeg bestilte dem ved Efi esbjerg. Der var de billigst og målene på flabs`en mindst.
    Jeg skal bruge dem på en 14 fods styrepultsbåd

• #18   25. jun 2014 Hej Martin. Det er helt normalt, at det er svært at dreje mod propellens omdrejningsretning, og ved topfart, skal der virklig bruges kraft, det er særlig svært, hvis man har bowden styring, med hydraulik er det nemmere, og har man også servo, er der ingen problemer...

Det er bedst at sætte sin batterier i modsatte side, af den der styrer båden, især hvis man tit sejler alene i den, og båden har en begrænset størrelse, er man flere i båden, kan man jo udligne vægten, og kan man ikke komme til at bruge batterierne eller andet som kontravægt, kan man stille den ene smart-tabs, til lidt mere løft, i den tunge side..

I min egen, båd, som jeg aldrig sejler alene i, er batteriet sat nøjagtigt midt i, og dermed neutral.

Hælder din båd, mere og mere, efterhånden som du får fart på, noget som din båd feks. ikke gjorde inden du monterede smart-tabs, så har du købt dem med en for stram fjeder, eller har sat dem til at løfte for meget, og er det, det sidste som er problemet, så er det jo nemt at flytte dem et hul..

Kommentér på:
Trimflabs

Annonce