Diagram mariner-stikforbindelse {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en gammel mariner 675/60hk 2cylindret 2-takter der ikke vil starte. Da jeg købte den for en måneds tid siden sprang den igang med det samme så det piner mig lidt...specielt fordi jeg er novice på bådområdet...
Moteren tørner fint rundt men den tænder overhovedet ikke, heller ikke med lidt æter i indsugningen. Der er benzintilførsel for tændrørene bliver våde (har tørret dem men det hjælper ikke)
Der er en "dødmandsknap" på styrepulten men de 2 ledninger ud af den er "åbne" uanset om den er aktiveret eller ej. Jeg har prøvet at kortslutte de 2 ledninger ved styrepulten men det hjælper ikke. Skal dødmandsnappen være sluttet eller åben for motoren starter?
Der er 2 håndtag på gashåndtagsboksen, det store står lodret men skal det lille stå i en bestemt stilling for at motoren tænder? Se billede.
Ledningsnettet er ikke det bedste under styrepulten så jeg har mistanke om en dårlig forbindelse. Selve ledningerne ender i et samlestik med 7 pinde i motoren, er der nogen der har et diagram over sådan et stik så jeg kan ohme det igennem?
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 72 Både: 1 Annoncer: 1 Emner: 18 Svar: 1.338
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
http://www.maxrules.com/oldmercs/Wiring/1966ona/28.jpg
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
men de ledninger der kommer ud af håndtaget er som regel til omdrejningstæller. du har vel et tykkere kabel fra boks ned til motor
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
jul 2011
Følger: 4 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 8 Svar: 38
mar 2014
Emil: postnr 6093
mar 2014
Fejl rettet:
Jeg "åbnede" forbindelsen til dødmansknappen Jf Steffens svar.
Derudover var benzintilførslen delvist tilstoppet så kaburatorene ikke blev tilstrækkeligt fyldte.
Endelig fandt jeg ud af den manuelle choker kunne/skulle trækkes væsentligt længere ud end jeg troede, der var ligesom "2 hak".
Diagrammet var desværre ikke til meget hjælp, farvekoderne/pin positionerne matchede i alt fald ikke. Måske det er fordi min Mariner i virkeligheden er en motor produceret af yamaha? Anyway, nu snurrer den
Diagram mariner-stikforbindelse