{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.210 visninger | Oprettet:

Mercruiser 4,3 v6 PROBLEM!!! {{forumTopicSubject}}

De sidste par gange vi har skulle ud og sejle har der været store startproblemer med vores båd. Hvis man kører længe nok på starteren kommer den til sidst. Sidder der en benzinpumpe som skal lave tryk når man sætter tænding på eller når man starter? Det ser ikke ud til at den sidder i tanken da der ikke er nok ledninger (2) til både tankmåler og benzinpumpe. Det virker som om at den ikke får benzin nemlig, eller kan problemet være at al benzinen er løbet retur til tanken og først skal pumpes op?
HJÆLP!!!!!

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercruiser 4,3 v6 PROBLEM!!!
  • #1   7. sep 2006 Så vidt jeg kan se er din motor fra 1996 med 190 hk, det betyder at den er med karburator, og mener at den er med mekanisk benzinpumpe.

Husker du at pumpe gashåndtaget to gange inden du starter? Hvis ikke, skal du file en del på starteren inden den gider at ta' ved. Når du pumper på gassen skyder accelerations pumpen lidt benzin ind i indsugningen, det letter starten. Benzinen tager acc-pumpen fra svømmerhuset, det er jo altid fyldt op.

Hvis jeg ikke pumper min, skal den også køre en del på starteren, men to pump, så springer den i gang, højest to omdrejninger, så går den.

Med indsprøjtningsmotor drejer man bare nøglen, så går den med det samme.

• #2   7. sep 2006 ok prøver at pumpe et par gange med håndtaget næste gang, men det har vi ikke været nødt til før.
    Den plejer bare at springe igang af sig selv med det samme. Prøver lige at tjekke benzin pumpen.

• Klaus E
    Klaus E Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 1
    #3   18. jul 2011 Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om pump med gashåndtaget har hjulpet? Og om du har fundet ud af hvad det er der har drillet?

Har nemlig en 7.4 L selv som kræver pump 3-4 gange før start og det tager hele ca. 5 sek før den starter. Og så skal jeg iøvrigt fuld frem med gashåndtaget og være klar til at trække tilbage når den starter.

Kommentér på:
Mercruiser 4,3 v6 PROBLEM!!!

Annonce