HJÆLP: strømfordeler søges til aq 151 HJÆLP: strømfordeler søges til aq 151
Kære alle
Min mekaniker har lige informeret mig om, at strømfordeleren (komplet) til Volvo Penta AQ 151(model 230 eller 250) koster ca. 6.000 + moms.!!
Er der nogen af jer der tilfældigvis skulle ligge inde med en ekstra..?
Baggrund:
Da jeg købte båden for eet par uger siden sagde sælger godt nok at strømfordelertoppen (plastic) var revnet, og den har jeg fikset, men han sagde ikke noget om selve (metal) huset var slået i stykker..!
Her er der røget en ordentlig flig af, og min (ellers dygtige) mekker mener ikke det kan svejses ordentligt.
Modellen er med platiner.
Huggeren (i silkeborg) har heller ikke stumpen.
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 16 Emner: 11 Svar: 240
Ellers må der være en anden hugger, som har en håndfuld Volvo'er fra midt 80'erne til at stå. B23'eren er meget almindelig i bilerne.
Jeg har selv haft en AQ151, byttede den ud med en 4,3 V6 er, ikke fordi den fejlede noget, men der var plads til en større motor.
sep 2006
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
Mekanikeren checkede de tilstedeværende Volvoer hos huggeren, men de havde alle en udformning, der var helt anderledes. Blandt andet var der nogle huller i, som gør at fugt m.m. trænger ind, hvis man anvender dem til marinebrug. Jeg stoler på mit værksted, .bl. andet fordi han selv foreslog, at jeg søgte her på sitet:-)
Og så skal jeg heller ikke betale løn til mig selv...He, he,.
Men spørgsmålet er måske om strømfordeleren er en "fællesdel", som anvendes på andre motorer???
Min mekaniker vil forøvrigt tage strømfordeleren med op til alu-smeden i morgen, for at høre hans bedømmelse.
De skulle være ret skrappe til at svejse i alu, uden at ødelægge lejer m.m., så måske er der alligevel håb for en løsning inden week-enden og dens gode sejlervejr.
sep 2006
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
Den lokale alu-smed tog affære.
Med rutineret hånd og kølemåtter omkring lejerne, svejsede han strømfordelerhuset sammen igen.
Der blev boret nye huller og skåret gevind for bolte, og så var den sag ude af verden.
Nu venter jeg bare spændt på regningen..!!!!
HJÆLP: strømfordeler søges til aq 151