9.253 visninger
|
Oprettet:
Søkort på iPad {{forumTopicSubject}}
Hej! Er der nogen herinde, som har erfaringer med Navionics (eller andre søkort) på iPad?
Helt konkret gad jeg godt vide, om man selv kan vælge farver på de forskellige dybder - eksempelvis alle dybder under 1,5 meter skal være røde på kortet.
Og sidst men ikke mindst, om man på en eller anden måde kan bruge iPaden som ekkolod, sidescanner eller strukturscanner. Fx koble den på et nmea2000 netværk.
Jeg håber I kan komme med lidt input
Mvh
Erik
jul 2007
Følger: 28 Følgere: 30 Både: 2 Emner: 1 Svar: 53
Der skriver du ipad og så kommer der sikkert en masse omkring det.
apr 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 29
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 42 Svar: 168
Men vil anbefalde og få et vandtæt itui tilden
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 80
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 648
Hver opmærksom på en iPad kun med wifi ikke har indbygget gps, den kan dog købes som en ekstern enhed.
feb 2011
Hat du en speciel holder til den i båden, og hvordan fodrer du den med strøm?
feb 2011
Hmmm... jeg tror sgu, jeg må have gang i en ny iPad og Navionics
aug 2007
Følger: 2 Både: 1 Emner: 20 Svar: 84
Kortene i navionics er ok, og ja man kan ændre farver mm hvis man køber opgraderinger. Dog mangler navionics ais funktionen. Har også flere gange oplevet at gps signalet svigter og den ikke kan finde. Skibet dette er vist nok løst i den sidste nye opdatering. En anden funktion jeg. Mangler er at man kan vælge Eks. Kurs op eller nord op osv.
Kortene vises altid nord op og dette isen ikke ændres.
Det er meget svært at se noget på iPad i sollys, i forhold til Eks en garmin..
Du skal værre opmærksom på at den skal værre sluttet til strøm hele tiden da den ellers vil værre tappet for strøm i løbet af få timer. Jeg anbefaler at købe en converter fra 12 til 220 v da den originale lader er den eneste der kan holde den med strøm nor den bruges til navigering. De små USB adapter kan ikke ved thansen og biltema kan ikke give nok AMP. Der er lavet sonar til iPad men ikke noget der kan monteres bag på båden.
aug 2007
aug 2007
feb 2011
Men kunne man i teorien ikke lave en strømløsning, hvor man sluttede iPaden direkte på bådens batteri?
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 2 Emner: 1 Svar: 82
Strøm forbruget kan være en udfordring, men en converter og en oplader så er det løst.
Det er den billigste elektronisk søkort løsning du kan komme i nærheden af med den skærm størrelse. Jeg har til dato ikke oplevet, at den har været gået ud, at jeg ikke kunne se skærmen eller at den ikke kunne finde signal...
Heller ikke i sommers da vi sejlede i Tyskland.
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 648
Jeg har et etui med holder fra Lifebroof, det er helt vandtæt når man ikke lader, men der findes mange løsninger, også med vandtæt tilsluttet ladning.
Jeg har ikke haft problemer med at se skærmen i kraftigt lys da iPaden er i skygge lige under kabinen. Den helt store fordel for mig er at man har langt bedre overblik over kortet grundet den store skærm og det meget hurtige zoom. At kortet vises med nord op betyder ikke noget for mig da jeg bedst kan lide det sådan, men kunne forstille mig at mange der er vand til at kikke på en bil GPS eller Garmin plotter vil blive irreterret eller forvirret over det, den "professionelle" løsning er at køre med nord op.
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 2 Emner: 13 Svar: 117
De almindelige USB opladere har kortsluttet D+ og D- og når iPaden ser dette, så ved den at laderen kan give 1,0A. Derfor lader den langsommere op, når den er tilsluttet en "almindelig" USB lader.
Skal en lader kunne give 2,1A skal der være 2,8V på D+ og 2,0V på D-. Derved ser iPad'en at der er tilsluttet en 2,1A lader, og trækker så > 1A..
Giver det mening?
feb 2011
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 2 Emner: 13 Svar: 117
http://www.thansen.dk/product.asp?c=9188324491&n=283053188&pn=-767184458
Søkort på iPad