{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.253 visninger | Oprettet:

Søkort på iPad {{forumTopicSubject}}

Hej! Er der nogen herinde, som har erfaringer med Navionics (eller andre søkort) på iPad?

Helt konkret gad jeg godt vide, om man selv kan vælge farver på de forskellige dybder - eksempelvis alle dybder under 1,5 meter skal være røde på kortet.

Og sidst men ikke mindst, om man på en eller anden måde kan bruge iPaden som ekkolod, sidescanner eller strukturscanner. Fx koble den på et nmea2000 netværk.

Jeg håber I kan komme med lidt input smiley

Mvh
Erik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søkort på iPad
  • #2   28. sep 2013 Hej gå ind på småbådskluppen og søg i forum.
    Der skriver du ipad og så kommer der sikkert en masse omkring det.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 29
    #3   28. sep 2013 Jeg har brugt (Bruger stadig i nødstilfælde) Navionics på min iPad. Jeg mener ikke du kan ændre farven, men du kan sætte en minimums-dybde. Så hvis du sætter den til 1,5 meter, så er de områder mørkeblå, og alle steder deom er dybere er lyseblå/hvide.

• #4   29. sep 2013 Jeg har på min brugt det meget bl.a i norge og den funkere rigtig godt, og passer mindst lige så godt som min garmin kortplotter, man kan vælge en min dybde, som vises som mørkeblåt. Det den ikke kan i forhold til min garmin, er og lave en auto rute hvor man vælger et sted man skal hen så laver den en rute, som holder minum dydben, men man kan gøre det manuelt,

Men vil anbefalde og få et vandtæt itui tilden

• #5   29. sep 2013 Cool. Tak for input. Jeg har faktisk hørt, at man kan købe en ekstra plugin til navionics, som kan lave ruter.....

• #6   30. sep 2013 Ja du kan købe forskellige opgraderinger, bla. autorouting. Bruger selv Navionics på iPad i den Svenske skærgården, her fungere det bedre end vores Garmin 526s. Du kan mig bekendt ikke få nogen form for ekkolod (endnu).

Hver opmærksom på en iPad kun med wifi ikke har indbygget gps, den kan dog købes som en ekstern enhed.

• #7   30. sep 2013 Ja tak Morten, jeg har hørt den med, at det skal være en 3G-iPad smiley

Hat du en speciel holder til den i båden, og hvordan fodrer du den med strøm?

• #8   30. sep 2013 Uh... inde fra navionics-appen ser det ud til, at man kan købe en Advanced map-opgradering til 25 kroner, som kan lave røde markeringer på valgte (lave) dybder...

Hmmm... jeg tror sgu, jeg må have gang i en ny iPad og Navionics smiley

• #9   30. sep 2013 Jeg bruger selv iPad i båden. Tideligere brugte jeg dlsk på pc.
    Kortene i navionics er ok, og ja man kan ændre farver mm hvis man køber opgraderinger. Dog mangler navionics ais funktionen. Har også flere gange oplevet at gps signalet svigter og den ikke kan finde. Skibet dette er vist nok løst i den sidste nye opdatering. En anden funktion jeg. Mangler er at man kan vælge Eks. Kurs op eller nord op osv.
    Kortene vises altid nord op og dette isen ikke ændres.
    Det er meget svært at se noget på iPad i sollys, i forhold til Eks en garmin..
    Du skal værre opmærksom på at den skal værre sluttet til strøm hele tiden da den ellers vil værre tappet for strøm i løbet af få timer. Jeg anbefaler at købe en converter fra 12 til 220 v da den originale lader er den eneste der kan holde den med strøm nor den bruges til navigering. De små USB adapter kan ikke ved thansen og biltema kan ikke give nok AMP. Der er lavet sonar til iPad men ikke noget der kan monteres bag på båden.

• #10   30. sep 2013 Her er den https://buydeeper.com/deeper

• #11   30. sep 2013 Men der er systemer på vej (: http://www.barcosoft.com/seaview_ipad.html

• #12   30. sep 2013 Tak for svarene!

Men kunne man i teorien ikke lave en strømløsning, hvor man sluttede iPaden direkte på bådens batteri?

• #13   30. sep 2013 Jeg sejler med iPad og Navionics, og det fungerer upåklageligt. Indenfor 0,1 km viser den og min Garmin eksempelvis samme hastighed.

Strøm forbruget kan være en udfordring, men en converter og en oplader så er det løst.

Det er den billigste elektronisk søkort løsning du kan komme i nærheden af med den skærm størrelse. Jeg har til dato ikke oplevet, at den har været gået ud, at jeg ikke kunne se skærmen eller at den ikke kunne finde signal...

Heller ikke i sommers da vi sejlede i Tyskland.

• #14   30. sep 2013 Vi lader via cigarettænderen i båden og så har jeg en powerbank på 20000mah. Tilslutter jeg lader i god tid har jeg ikke haft problemer med strøm, men som Kristian J er inde på skal man være opmærksom på opladning ikke er så effektiv når man bruger GPS.

Jeg har et etui med holder fra Lifebroof, det er helt vandtæt når man ikke lader, men der findes mange løsninger, også med vandtæt tilsluttet ladning.

Jeg har ikke haft problemer med at se skærmen i kraftigt lys da iPaden er i skygge lige under kabinen. Den helt store fordel for mig er at man har langt bedre overblik over kortet grundet den store skærm og det meget hurtige zoom. At kortet vises med nord op betyder ikke noget for mig da jeg bedst kan lide det sådan, men kunne forstille mig at mange der er vand til at kikke på en bil GPS eller Garmin plotter vil blive irreterret eller forvirret over det, den "professionelle" løsning er at køre med nord op.

• #15   1. okt 2013 Hvis iPaden skal lade lige så hurtigt på 12v, som den gør med den almindelige lader, skal man finde en 12V iPad lader der kan give 2,1A.

De almindelige USB opladere har kortsluttet D+ og D- og når iPaden ser dette, så ved den at laderen kan give 1,0A. Derfor lader den langsommere op, når den er tilsluttet en "almindelig" USB lader.

Skal en lader kunne give 2,1A skal der være 2,8V på D+ og 2,0V på D-. Derved ser iPad'en at der er tilsluttet en 2,1A lader, og trækker så > 1A..

Giver det mening? smiley

• #16   1. okt 2013 Findes disse 12 volts-opladere som købeprodukter, eller skal man selv igang med loddekolben?

Kommentér på:
Søkort på iPad

Annonce