{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Garmin {{forumTopicSubject}}

Har fået et lille problem, har koblet en Fishfinder 160c sammen med min Garmin 420 plotter. har koblet data out fra fishfinder på data ind på 420èren har før kunne snakke sammen men nu ser de ikke hinanden mere. har prøvet måle kabler ud med ok.
Nogle der har et skud. da alle opsætninger er som før i kommunikations opsættes .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Garmin
  • #1   23. aug 2013 Din fishfinder kommer med et signal der hedder NMEA0183, du skal være sikker på at din plotter er sat til at modtage dette. Du kan måske vælge i mellem NMEA0183 eller NMEA2000. Det virker dog lidt mærkeligt når det har virket...

• #2   24. aug 2013 Tjek evt. om der kommer noget ud af dit output fra fishfinderen. Fx. med hyperterminal

• #3   24. aug 2013 Hej Michel S, har du en opskrift på koble den på en pc?, ville det være super.

• #4   25. aug 2013 Enten via en seriel port, eller usb til seriel konverter. Signalet kontrolleres i hyperterminal, hvis du har windows 7 eller nyere skal det downloades først.

• #5   26. aug 2013 Jeb som Dennis skriver.. Hvis du har en PC med winXP eller lign der ligger hyperterminal i tilbehør. Så bruger du et seriel kabel (DB9) nok lettere sagt end gjort men det er værd at forsøge

• #6   26. aug 2013 mere simpelt er det at tage en diode og teste signalet mellem NMEA plus og NMEA minus

Er der signal blinker dioden

• #7   27. aug 2013 Med en diode aner du ikke om der er signal eller støj, eller om det er det rigtige signal. Det kan jo også være at der kommer noget af det signal der skal bruges, og det kan heller ikke ses med en diode.

• #8   27. aug 2013 Søren L/Dennis L
    Sad kiggede på den ide, med diode så kunne man se om der er liv går ud fra du mener, at lave en brokobling.
    Vedr. seriel kobling har jeg alt til men ud af de ni pinde ville jeg så finde en der kunne Sam lignes med data ind.he. He. ja den er ikke 100% nem har fundet en gl. bærbar tror den må stå for skuddet.
    Takker for idéerne.

• #9   27. aug 2013 ud af de 9 pinde, mener jeg den bruger 2-3 til tx/rx og 5 som ground.. Det bedste er at bruge hyperterminal.. Man kan også få RS232 comport til USB. De konvertere virker ganske fint

• #10   27. aug 2013 Dennis. Jo det fungerer fint, det er den måde de fleste elektronikmekanikere tester NMEA signaler ved installation af instrumenter

• #11   27. aug 2013 Michel, Nemlig fik det bixet sammen i dag, der var liv i den gl. Fishfinder det var 420 Der drillede totalt den fik et spark i nulstilling og kørte fuld opsætning, dog til lidt humor da cruise fart skulle sættes påstod den jeg sejlede for langsomt med mine 44 km i timen, super mange tak for alle svar, det hjalp mig på vej.

• #12   28. aug 2013 Søren L, jeg er elektronikmekaniker og har repareret og installeret marineelektronik i flere år, dog mest med store systemer i skibe. Jeg siger ikke at dioden er udelukket, men halvdelen af fejlfindingen bliver gætværk. Du kender tilsyneladende en elektronikmekaniker og han bør også gi' mig ret. Peter Z, godt det virker nu smiley

• #13   28. aug 2013 Dennis. Har monteret marine elektronik de sidste 10 år og dioden har indtil nu løst alle de problemer jeg er rendt ind i mht at finde et signal.

umiddelbart simpelt og kræver ikke meget for at prøve.

• #14   28. aug 2013 Dennis L /Søren L.
    Var lidt nysgerrig er selv IT Teknikker fra den tid hvor det hed Windows 3,0 /dos 5/6
    så ville da se hvad den spyttede ud. men var ikke noget brugbart.

• #15   29. aug 2013 Peter Z, man skal selvfølgelig vide hvad man skal se efter. Signalerne ser også forskellige ud alt efter produkt. Altså om det er GPS, ekkolod, AIS, gyro.....Hvis så alle disse signaler skal samles i et produkt, eller kablet er forlænget/splittet er dioden ikke meget værd. Søren L, jeg kan sagtens forestille mig at bruge dioden i en "lille" båd hvor alle kabler stadig er originale i længder og farve. I skibe, eller bare store både, hvor der kan være mange meter fra sensor til display, og alle sensorer samles i et parallelt/moxa stik har dioden ikke en chance.

• #16   29. aug 2013 Peter Z. Du kan også komme til at lytte på porten med forkert baud rate, så kan signalet se mærkeligt ud. Jeg vil skyde på sådan enhed køre med enten 4800baud eller 9600baud.

Kommentér på:
Garmin

Annonce