{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.092 visninger | Oprettet:

johnson endeavour 500cc {{forumTopicSubject}}

hej jeg har lige købt en båd med den her motor johnson endeavour 500cc det vikke fine i tomgang med nå man er sejle ud og vil give den gas så lige plus begegyng det af setter ud så man kan kun lige sejle lige over tomgang håber der er en det kan side hvad det kan være

MVH
Chirtian Kristiansen

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  johnson endeavour 500cc
  • #1   4. aug 2013 Manglende køling eller fejl i motorens temperatur overvågning. Lyder som motoren automatisk selv drosler ned til "slow function", som er den sikkerheds funktion motoren har indbygget, hvis motoren bliver for varm.

• #2   4. aug 2013 oki det kan masse af vand ud af den og det er kold

• #3   4. aug 2013 Er det en 25HK motor ?
    Har du billeder af den ?
    Evt. årgang ?

Og motorens sladrestråle med kølevand kan nemt være kold, også selvom motoren er varm. Da sladrestrålen kommer fra vandtrykket før termostaten.

• #4   4. aug 2013 ja det er en 25hk
    årgang 1998

profilbillede
  • #5   4. aug 2013 sige vis du skal bruge en and billeder af den

• #6   4. aug 2013 På dit topstykke sidder der en temperaturføler. Du kan finde den, ved at følge en brun eller brun m/sort stribe ledning som går op i topstykket.
    Hvis føler fejler, eller ledning til denne har overgang til stel, ja så går motor automatisk ned i omdrejninger. Alt dette styres via motorens Power Pack.
    Så tror årsagen til fejlen skyldtes en af følgende ting.
    1. Power Pack er defekt.
    2. Temperaturføler defekt.
    3. Ledning til temperaturføler har overgang til stel.

Hvis ikke motor føles varm når det sker næste gang, og du er sikker på at der sendes fin vand ud gennem motorens sladrestråle, så stop motor og prøv at tage ledningen fra temperaturføleren. Start så op igen, og se om ikke fejlen er forsvundet.

• #7   4. aug 2013 ok det prøve jeg så skal jeg no skive til bage om det er den det er gald med

• #9   5. aug 2013 hej ja det er skifter og det ved jeg ikke om den har

• #10   5. aug 2013 Det lyder lidt ligesom min 40hk motor, også en johnson fra 1996.
    Jeg tror på problemet er i benzinpumpens membraner. For når jeg pumper 15-25 gange på benzinbolden så kan jeg pludselig give gas i 10-15 minutter og så skal jeg pumpe igen. Går også fint i tomgang.

• #11   8. aug 2013 hej det hjæle ikke på min af man pumper på benzinpumpens det ske ikke nåde ved det

• #12   8. aug 2013 hvor side termostaten på den henne af

• Mikkel M
    Mikkel M Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #13   4. aug 2017 Hejsa. dette har min morfar lige prøvet, med sin motor som er nøjagtig magntil. Hos os var problemet termostathuset som var samlet forkert, det gik også ud hvis man gav den gas.. find en samletegning af termostathuset, og tjek om den er samlet rigtigt.. det var den ikke i vores tilfæde..

Kommentér på:
johnson endeavour 500cc

Annonce