{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.328 visninger | Oprettet:

Dyr reservedel - kan den findes brugt? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg er så uheldig at følgende er brændt af på min Mercury påhængsmotor:

RECTIFIER/REGULATOR - 804278A12

Den koster ca. 4.500,- i Danmark, og jeg kan finde den på en amerikansk side til ca. 2.500,- men så kommer der jo 30% told på, dvs. 3.300,- og formentlig med lang leveringstid.

Findes der ikke et sted hvor man kan få sådan noget brugt i Danmark eller lignende? - jeg har allerede smidt en masse penge efter den motor, og har endnu ikke sejlet min første tur så jeg er lidt presset efterhånden.

Serie nr. på motoren er: OT302078

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyr reservedel - kan den findes brugt?
  • #1   31. jul 2013 Prøv Kolding Marine Service i Sdr. Bjert ved Kolding og spørg efter Åge Mikkelsen (sikkert ham der tager den).

• #3   31. jul 2013 Kolding Marine Service var meget hjælpsomme, men selvom han faktisk havde en liggende, så anbefalede ham mig på det kraftigste at købe den fra ny, da der åbenbart har været et kendt problem med at der går ild i regulatorene, så jeg bør købe en ny som ikke har det problem. Så er der vel ingen vej udenom at betale fuld pris for den ...

Jeg har også forsøgt på ebay ja, men lige den del kan jeg ikke finde derinde ..

• #5   31. jul 2013 Joo, det kunne de vel godt - men det hjælper jo ikke så meget når han samtidig fortæller at han ikke vil anbefale det og at de har set flere eksempler på at den er brudt i brænd og har lavet store skader på motoren ...

• #7   31. jul 2013 Du kan få den sendt ekspres så kommer den i løbet af et par dage det koster lidt mere men vil man ik vente såe..

Hvis du bruger ups er du næsten sikker på den bliver fortoldet da de selv fortolder.

Hvis du bestiller den ekspres og som mindre pakke er der stor sandsynlighed for den måske går igennem da de ikke ligger sammen med de andre ting.

Jeg har endnu ikke haft noget der har været sendt som ekspres med 3 dages levering der har været fortoldet.

• #9   1. aug 2013 Nå, det lader til at båd-guderne endelig er ved at forbarme sig over mig.

Jeg fandt ud af at det faktisk er en yamaha motor der sidder i den type mercury - og at man uden problemer kan bestille delen som en yamaha del i stedet for - så koster den kun det halve, og det lykkedes mig at finde yamaha part. no. på den nye og tilrettede udgave som ikke bryder i brand smiley Den er nu bestilt med USPS Express fra Boats.net, til 1.426,- ... Så er der bare tilbage at vente spændt og håbe at informationen om at delen passer på Mercury er korrekt ..

• Harald J
    Harald J Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #10   13. aug 2013 Hej Morten .
    Har samme problem som dig med rectifieren. Har du modtaget din Yamaha del? Jeg har også søgt som en gal... Partnr på Mariner : 804278A12... Partnr på Yamaha: 67F-81960-11-00???? Eller er det et andet nummer du har bestilt?
    Min motor er en 75hk 4-takt,vist nok fra 2000. Sn: OT 158547.
    Mvh Harald

• Per T
    Per T Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #11   6. mar 2014 hej Harald. jeg har samme problem som du havde med din ensretter, hvordan løste du det, kunne du bruge en yamaha del ?????

Med venlig hilsen
    Per Thyge

• #12   6. mar 2014 Hej Harald - jeg beklager, men jeg havde ikke set dit spørgsmål før Per også kommenterede i tråden.

Jeg endte med at bestille fra boats.net
    Jeg bestilte
    Yamaha Motor - 67F-81960-12-00 -RECTIFIER & REGULATO
    Den der hedder "...11-00" er den gamle model - altså den der kan brænde af. 12-00 er den nye model, og naturligvis den man skal købe.
    Delen passede uden problemer i min Mercury motor, og jeg har sejlet med den uden problemer efterfølgende.

• Per T
    Per T Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #13   6. mar 2014 Hej Morten hvor gammel er din motor, min er fra 2000 med se.nr.OT154850

Med venlig hilsen
    Per Thyge.

• #14   6. mar 2014 Hmm jeg kan faktisk ikke helt huske det - jeg mener det er end 2001'er ... men den del der blev skiftet hed 804278A12 (den gamle model hed A11) hvis man købte den som Mercury del, så hvis det er den samme du har, bør der ikke være nogen problemer i at købe en yamaha del i stedet for.

• Daniel N
    Daniel N Tilmeldt:
    jan 2015

Emner: 2 Svar: 4
    #15   26. aug 2017 Hej Morten.

Jeg har samme deffekt på min yamaha 80hk 4takts 2003. Jeg overvejer at bestille ved boats.net ligesom dig. Hvor lang leveringstid var der og betalte du yderligere told ud over prisen for reservedelen og shipping?

Har fundet en original til ca 240 dollar. eksl. 70 dollar shipping = 311 ialt.

Mvh Daniel smiley

• #16   27. aug 2017 Hej - det er 4 år siden, så jeg kan desværre ikke huske leveringstiden - men den var ikke MEGET lang (tror det var 1-2 uger), og hos mig kom der ikke andre omkostninger ved købet/forsendelsen.

• Daniel N
    Daniel N Tilmeldt:
    jan 2015

Emner: 2 Svar: 4
    #17   27. aug 2017 Tak for svar. Ved godt det en ret gammel tråd så forventede ikke det store svar. Men mange tak.
    Mvh

• #18   27. aug 2017 Hvis du kender nogen som bestiller reservedele til fx Amerikaner biler, kan de tage det med hjem for slik smiley
    Så med posten hjem, eller større ting er det i Container.
    Det er værd at overvejde.
    Hvis det ikke kan betale sig herjemme kan det sikkert derover smiley

Kommentér på:
Dyr reservedel - kan den findes brugt?

Annonce