Tænding Mariner 40 hf 4 takt EFI ? {{forumTopicSubject}}
hejsa
Mit problem er lidt svært at forklarer, men jeg prøver.
Motoren går på 2 cylindre, jeg fandt ud af den ikke lavede nogen gnist på det ene tændrør og da tændrør og kabler ikke fejlede noget købte jeg en ny tændspole (en af de 3 bokse der sidder til hver cylinder)
* Ligemeget om jeg sætter den nye tændspole på eller den gamle, så kan jeg kun få motoren til at gå på 2 cylindre
* Hvis jeg flytter rundt på tændspolerne så går den stadig kun på 2, men det skifter hvilken cylinder den ikke går på
* Jegp prøvede så at tage tændkablerne fra også prøve med det samme søt tændspole, kabel og tændrør på alle 3 cylindre og der er gnist på dem alle sammen men stadig ikke mere end 2 ad gangen
Jeg er sku lidt på bar bund, båd mekanikeren hvor jeg købte tændspolen snakkede om at den kunne drille hvis den ene var defekt kunne de andre også lave problemer, så jeg tænker om der er 2 der er defekte ? (dog kan den jo tænde på 2 ad gangen og det er forskellingt alt afhængig af hvordan spolerne sidder)
nogen der kan hjælpe. . .`
mange tak
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 764
apr 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21
apr 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 764
Det var bare mit bud. Min ville kun give signal til 1 af gangen. Men meget svagt. Kunne kun måles med speciel værktøj. Den havde også elektronisk tænding.
Tænding Mariner 40 hf 4 takt EFI ?