Maling af glasfiberbåd {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg har fået mig et lille projekt med at få shinet denne båd op. (Billeder er til sidst)
Første projekt er at få den malet og gjort "vandtæt"
Båden skal stå på trailer når den ikke bruges og kun beregnet til halv dages ture.
Jeg har læst mig lidt frem og tilbage herinde for at finde en løsning og er kommet frem til denne konklusion, som jeg håber i kan be/afkræfte.
Da båden ikke skal være fast i vandet burde jeg kunne nøjes med en topcoat, både over og under vandlinjen, samt inde i båden.
Jeg er dog i tvivl om hvor mange lag og på førelses metode, samt hvilket produkt jeg skal vælge. Jeg er fint tilfreds med en biltema/Bauhaus produkt.
jun 2016
Følger: 23 Følgere: 17 Både: 1 Emner: 5 Svar: 14
jun 2016
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 575 Både: 2 Emner: 28 Svar: 1.116
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 121 Både: 1 Emner: 9 Svar: 332
Men evt som wessel anbefaler.. læs den lille søstærke..
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
Den lille søstærke er et must = mange spørgsmål bliver der givet svar på ... MEN det bliver ikke bedre end dit forarbejde, revner skal stoppes og laves grundigt, så skal der slibes GRUNDIGT ( et arbejde fra helved
Mal med en sprøjte, det bliver pænest, det er pisse svært at få et godt resultat med pensel / malerpude uden en vis viden om hvordan det skal påføres.
Ved god der på nettet er visse film om at du kan male så det ser sprøjtet ud, DET ER SVÆRT
Så er der tykkelsen på malingen.... det er en videnskab ... den skal være perfekt he he .. øv dig på et stykke plade ( træ ) og prøv dig frem ........ husk at skrive blandings forhold ned PRÆCIST ( brug en vægt og ikke et måle bæger, det bliver meget mere præcist ) så du rammer samme blanding hver gang du blander ..
HUSK at tage billeder og lav et lille album... både som lære bog for andre og så vi kan se det.... gerne med div svipser der ikke blev godt, så andre ikke laver samme nummer
God lyst...
sep 2013
Følger: 34 Følgere: 304 Både: 4 Emner: 27 Svar: 1.150
Som nævnt højere oppe i tråden er den lille søstærke et godt hæfte.
https://www.yumpu.com/da/document/read/3095040/den-lille-sstaerke-hempel
sep 2013
Følger: 34 Følgere: 304 Både: 4 Emner: 27 Svar: 1.150
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
Mener faktisk at den kan tones ( men der skal man nok lige have en maler ind over når det er 2 komponent, det er nok ikke lige sovsekuløren der bruges
jun 2016
Jeg er ikke maler som Kim så fint konstaterer, derfor mit lidt lavpraktiske spørgsmål.
Jeg har læst den lille håndbog inden jeg skrev oplægget, men var stadig usikker forløbet. Og vil ikke lave noget gøjl, som kan resulterer i flere timers slibe arbejde og skulle starte forfra.
Jeg har ikke de store krav til farve andet end en hvid/cremet tone. Jeg har prøvet at kigge på denne maling fra biltema :
https://www.biltema.dk/baad/baadpleje/baadmaling/primere/alkydmaling-2000041314
Vil den ikke være tilstrækkelig?
Maling af glasfiberbåd