{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.779 visninger | Oprettet:

søren L
søren L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

yamaha 60 hk vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

hejsa, jeg har en ældre 2takt 60hk yamaha motor som jeg bare ikke kan få liv i, der er benzin på alle 3 tændrør så jeg gætter på det er fordi der ingen gnist er så? er der nogen der kunne have en ide om hvad jeg skal gøre?

Vh. søren

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  yamaha 60 hk vil ikke starte
  • #1   13. apr 2013 evt kan din sluk knap hænge... ellers er det dit tændingsmodul

• søren L
    søren L Tilmeldt:
    apr 2013

#2   13. apr 2013 Min sluk knappe? Undskyld men jeg ved ikke så meget om det smiley er det noget jeg kan tjekke?

• #3   13. apr 2013 nej du bør nok finde en med forstand på motorer

• #4   13. apr 2013 Er det en gasgearboks med dødemandsknap kan det være den

• søren L
    søren L Tilmeldt:
    apr 2013

#5   13. apr 2013 Ja der sidder en dødmandsknap på den boks til gassen, kan det være den? Og kan drt være noget løs fobindelse så?

• #6   14. apr 2013 Ja du skal være sikker på den står som den skal så ikke motoren er slukket.. Prøv.

• #7   14. apr 2013 Kunne godt lyde som om din dødmandsknap står på Off smiley

• #8   14. apr 2013 Frem for at "gætte" at der nok ikke er gnist, så få det konstateret.
    Hvis ingen gnist på nogle af tændrør, ja så kan det som der står ovenstående, være dit KILL-system, eller tændingsmodul at fejlen skal findes.
    KILL systemet kan du nemt slå fra ved at fjerne en enkel ledning på motoren. Hvis der stadig ingen gnist er, ja så er det nyt tændingsmodul.
    For en som har prøvet det før, tager det ganske kort tid at udelukke diverse fejl.

• søren L
    søren L Tilmeldt:
    apr 2013

#9   14. apr 2013 Okay, jeg siger mange tak for de gode svar! smiley det var dejligt. Vh søren

• theWSU .
    theWSU . Tilmeldt:
    jul 2008

Både: 3 Emner: 39 Svar: 217
    #10   14. apr 2013 forskel på KILL og på dødmandsknappen er der ikke.

Nogen vælger blot at snakke/skrive engelsk...da de ikke kan forstå dansk.

• #11   14. apr 2013 You are right WSU, Men det hedder nu KILL i alle manualer, og som beskriver hele motorens STOP kreds. Dødmandsknap, er jo kun en del af KILL systemet.

• søren L
    søren L Tilmeldt:
    apr 2013

#13   14. apr 2013 Okay smiley men kan det være selve kontakten der er istykker så? For den startede og sejlede fint sidste år, undtagen sidste gang vi sejlede, der var det lige som den ikke kunne tage gassen. Med fuld gas tøffede vi bare afsted, og så engang imellem livede den lidt op igen.

• #14   14. apr 2013 Hvis din KILL, dødmandsknap eller hvad vi nu skal kalde den evt. har overgang til stel, eller feks. din nøgleafbryder er behæftet med fejl så den konstant står i OFF, ja så får du ingen gnist på dine tændrør ( har du kontrolleret om der er gnister ? ).
    Jeg har ikke et diagram over din motor, men ca. som nedenstående link kan/vil det se ud.
    Altså hvis KILL ledningen ( sort/gul ) konstant rører stel ( ledning kan være faldet af og rører stel eller lign. ), eller nøgleafbryder er defekt, ja så er fejlen jo der. Som du kan se, berører KILL systemet både motorens STOP funktion, og dødmandsknappen.
    http://ww2.justanswer.com/uploads/jacksparrow1956/2011-07-23_132424_control_box_key.jpg

• søren L
    søren L Tilmeldt:
    apr 2013

#15   14. apr 2013 Billede

profilbillede
  • søren L
    søren L Tilmeldt:
    apr 2013

#16   14. apr 2013 Har tjekket ledningerne, de sidder på som altid. Men kan det være derfor den ikke ville tage gassen ordentligt sidste år, eller ville den sætte helt ud hvis der var en løs forbindelse?

• #17   14. apr 2013 Nej. Hvis fejl i KILL systemet, så vil den enten kører eller slet ikke. Ikke noget midt i mellem.
    Men har du gnist på alle tændrør eller ej ?
    Hvis ikke, så prøv helt at fjerne ledningen ( stelforbindelsen ) til dit KILL system, og se om der så ikke kommer gnist.

• søren L
    søren L Tilmeldt:
    apr 2013

#18   14. apr 2013 Har slet ingen gnist. Det vil jeg prøve så. Vil det sige at jeg kan i princippet bare pille det kill system af og sejle uden ved at fjerne stemforbindelsen?

• #19   14. apr 2013 att. WSU
    ha ha ja der er altid nogle kloge hoveder der skal forklare sig på engelsk selv om det er mere til forvirring end forklaring men såen er vi jo så forskellige.
    Jeg håber at du får en god dag
    MVH Hasse

• #20   14. apr 2013 Ja.

• #21   14. apr 2013 Att: Hasse.
    Du har dags dato bl.a. skrevet følgende.
    "vad er det da for en propel du har på og hvor mange rpm kan den komme op på ???? hvad vejer din båd ??"
    Mig bekendt er forkortelsen "rpm" engelsk, som du skriver.

• #22   14. apr 2013 att Kim.C
    Tag nu for helvede den NEJ HAT af og lad være med at spille dum for du ER jo kun en skide Wanna be som ALTID spiller skide smart og længere er DEN ikke
    men jeg ønsker da dig alligevel en god dag
    Hej
    Hasse

• #23   14. apr 2013 undskyld jeg lige kommer i mellem! men kan i to dejlige mennesker ikke tag den over privat besked?

• #24   14. apr 2013 Hej Tommy
    Jeg tror han er færdig nu thi hi
    Jeg kan ikke skrive til ham fordi han har blokkeret mig ha ha ha
    Vi snakkes ved
    MVH Hasse

• #25   15. apr 2013 Hej Tommy. Jeg har tidligere forsøgt at drøfte dette med Hasse via privat besked, men alt hvad man skrev til ham, kopirede han så bare ind i den tråd hvor det hele startede, så alle alligevel kunne læse det, og så giver det jo ingen mening. Derfor blokkerede jeg ham.
    Og i denne her tråd bidrager Hasse jo ikke med noget som helst vedr. emnets indhold, nemlig en motor som ikke vil starte. Men starter en lille chikane vedr. sprog valg i tråden osv. osv.
    Jeg har ellers i mange måneder helt undgået personen og holdt mig neutral når han skrev her inde. Nå.....op i måsen med det, og videre til næste emne / tråd.

• #26   15. apr 2013 Til Hasse og Kim C:
    Jeg ved mange har "problemer" med hinanden her inde, det skyldes tit og ofte at den ene part "ved" mere end den anden og omvendt igen men i mine øjne har i begge to hjulpet mig med mange spørgsmål jeg har haft og været rigtig flinke til at komme med viden og hvad der der til høre så kan kun håbe på i glemmer de interne problemer der er i mellem jer og hjælper Søren L med det problem han har som i hid til har gjort smiley håber i begge 2 får en dejlig varm dag både i Midtjylland Kim som på Sjælland Hasse smiley

Kommentér på:
yamaha 60 hk vil ikke starte

Annonce