Skift af gearolie på Mercury 2takt 60hk motor {{forumTopicSubject}}
Hej herinde.
Mig og en kammerat har købt en lille båd som vi bruger til at fiske fra.
Den skal i vandet her i påsken, men ville gerne lige have serviceret den inden den ryger i baljen igen
Jeg er selv automekaniker, så det burde være til at finde ud af, Men jeg vil dog alligevel gerne lige være sikker, da jeg ikke har rodet i påhængsmotor før.
Vi skulle gerne have skiftet gearolie og smurt de ting der kan smøres. Hvordan skifter jeg gearolie på sådan en?
Er der en alm bundprop i bunden, samt en påfyldningsprop i toppen? Eller skal olie pumpes op igennem gear'ne som de også skal på nogle biler?
Håber i kan og vil hjælpe, og hvis der er andre ting som skal skiftes/smøres, så bare skriv det til mig.
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 23
Vi har netop indkøbt empreller også.
Perfekt, så er det bare som på en alm bil motor også. Fyld op, indtil det løber ud.
nov 2008
Men det olie vi fik foreslået i den lokale marine biks, det er sådan noget i tuber hvor hun sagde vi skulle have 3 tuber. Det syntes jeg for det første ser ud til at være ret meget olie, plus jeg kan se at mange bruger en pumpe. Denne har vi dog ikke, kan det gøres uden sådan en, bare ved at trykke tuberne op i?
nov 2008
Skal den startes eller noget bagefter for at være sikker, eller passer det bare så snart det løber ud ved den øverste?
sep 2013
Følger: 34 Følgere: 301 Både: 4 Annoncer: 1 Emner: 26 Svar: 1.136
Skift af gearolie på Mercury 2takt 60hk motor