{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.055 visninger | Oprettet:

KAMD 42 {{forumTopicSubject}}

Hej, Har sådan 2 x KAMD 42 liggende i båden. De er udstyret med kompressor der starter op indtil turboen tager over.
Problemet er at kompressor automatisk skal koble ind ved ca. 1700 omdr. Det virker også fint på den ene motor, men sker først ved ca. 2000 omdr. på den anden motor. Hvordan justeres dette så de kører ens?

Lige et ekstra spørgsmål nu vi er i gang. Har hørt at motorerne bruger voldsomt meget brændstof når de kører med kompressor. Er dette korrekt. De kan nemlig slås fra og motoren helt kører uden. Vil dette være mere økonomisk.

På forhånd tak for hjælpen


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KAMD 42
  • #1   19. sep 2012 Min far har 2 stk. KAMD 42 A liggende i sin båd. Han har næsten altid kompresserne slået fra. Dels fordi de lamer og båden kommer lige nemt ud af vandet, uden de er til. Det er også korrekt at de bruger mere brændstof når de er slået til.

    Det er evt. din omdrejningscensor det er galt med, siden de ikke køre ens.

    Håber det kunne bruges.


  • #2   19. sep 2012 Tak det kunne sagtens bruges. Sejler også næsten altid med dem slået fra. Var bare lidt nervøs for om motorerne havde bedre af at sejle med dem tændt når de nu er bygget med kompressor

Kommentér på:
KAMD 42

Annonce