{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

Ian H
Ian H
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11

Speedbåd ligger skæv i vandet {{forumTopicSubject}}

Håber på at der er nogen der kan hjælpe mig.har købt en 14 fod speedbåd med 70 hk motor ,og den er så sidefølgsom at hvis jeg sejler selv i den ligger dem helt skæv i vandet og hvis man sejler 3 mand i den kan man ikke få ligevægt.den kan finde på at trække sig så langt ned med siden at der løber vand, ikke sjovt at sejle sådan. Jeg har prøvet med 50 kg sand i snuden og trinflabs men virker ikke.nogen der har en ide hvad det kan skylles. Kan motor være for tung.sæder en 19 tommer skure på ,om den kan være for stor at den trækker den ned med siden.kan bare ikke holde den lige i vandet. Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Speedbåd ligger skæv i vandet
  • #1   19. aug 2012 Måske er motoren langbenet og båden lavet til en kortbenet?? Hvis pladen der sidder over skruen ikke flugter nogenlunde med bådens bund, kan det være det.
    Prøv at lægge billeder op af svinet! smiley

• #2   19. aug 2012 Kunne det tænkes der var vand inde i skroget??

• #3   20. aug 2012 For stor prop på en langbenet motor!

• Ian H
    Ian H Tilmeldt:
    jul 2012

#4   20. aug 2012 Hej. Der er max 5 L vand i skroget,det er det pumpen ikke kan nå.motor er en kortbenet.men ved ikke hvor stor prop der skal på den.men der sider en 19 tommer på den nu, og synes den tar lang tid om at komme op og plane.70 hk og 14 fod båd.

• #5   20. aug 2012 Har tidligt haft problemet med en speedbåd jeg købte for mange år siden. vi satte den i vandet og skulle prøve, men den træk til den ene side.
    kunne sku ikke rigtigt forstå det men da vi fik kigge lidt nærmere ved motoren så vi at den sad 1 cm skævt. altså den sad ikke helt vandret på båden, den var heldigvis ikke boltet fast så det var bare at løsne de to bolte der holte den og så lige få sat den ordenligt på plads og efter det var der ingen problemer.

ved godt at det er en simpel ting, men det er jo dem der er nemmeste lige at tjekke først.

vh jimmi

• Ian H
    Ian H Tilmeldt:
    jul 2012

#6   20. aug 2012 Den trækker ikke kun til den ene side,den ligger helt skæv i vandet når man sejler. Men ser lige efter om den sider lige.mange tak.

• #7   20. aug 2012 ja den trækker hele siden ned. det gjorden den også på min

• Ian H
    Ian H Tilmeldt:
    jul 2012

#8   20. aug 2012 Ja det er lige det den gør.jeg prøver lige løbet af ugen at køre forbi båden og måler det op.mange tak.

• Ian H
    Ian H Tilmeldt:
    jul 2012

#9   20. aug 2012 Ja det er lige det den gør.jeg prøver lige løbet af ugen at køre forbi båden og måler det op.mange tak.

Kommentér på:
Speedbåd ligger skæv i vandet

Annonce