{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.487 visninger | Oprettet:

Udskiftning af termostat på Mercruiser {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved præcist hvor på en Mercruiser 135 HK 3.0 liters, 4 cylinders motor fra 1996 sidder.
Hvis I har et link til en forhandler der har delene (der skal vel også bruges en pakning) vil det være super. Et link til en side med brugermanual på motoren er også velkommen.
Min motor bliver kun knap 50 grader under drift (vandski mm.) - det er lidt i underkanten.
Hvis der er nogen der mener at problemet kan være andet end en defekt termostat hører jeg også meget gerne jeres forslag.

På forhånd tak - Jens


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af termostat på Mercruiser
  • #1   23. jul 2006 Har du fået det løst ?

    Mercruiser 3.0 skal ligge på en arbejds temp. på ca 150 - 170 grader.

    Jeg har tegning over dit køleing hvis det er ferskvands køling du har.

    Men skriv her og så tager vi den derfra


  • #2   23. jul 2006 Hej Jan,

    Nej, jeg har desværre ikke fået løst problemet endnu - der har som du kan se ikke været mange bud på en løsning - så tak for at du skriver.
    Motoren jeg har er ikke med ferskvandskøling (desværre).
    Jeg ved ikke om det er termostaten der er defekt (åben hele tiden) eller om det evt. er mit instrument der viser forkert.
    Sidst jeg havde haft båden i vandet og bagefter skyllede motoren igennem med ferskvand, da stak jeg ånden ind i det kølevand der kom ud - og det var rimeligt varmt - men om det var mere end 50 grader ved jeg ikke.
    Har du et bud på hvordan man evt. tjekker om det er instrumentet det viser forkert?

    Mvh. Jens


  • #3   24. jul 2006 Gammelt bilråd, ud med termostaten, sæt en gryde vand over, "køb et termometer i matas til bolshekogning det kan tåle over 100 grader" sæt termostat og termometer i vandet og tænd for det, termostat skal åbne x grader (x står på siden af den, men pas på det står som Fahrenheit "160F~71C). så kan du se om det er termostat der er defekt. Det er da en start.

    Hvor længe siden er det du har skiftet din impeller?

    På selve termostathuset er der i side et håndtag/pind som du kan enten have i normal eller åben tilstand, prøv evt. at se hvad den står på.

    Du skal også være opmærksom på at det er en Amerikansk motor, og der henvises tit i Fahrenheit og hvis du måler i Celsius så går du hurtigt galt i byen.

    Så din motor bliver ca 50 grader Celsius som svare til 122 Fahrenheit, jeg skrev jo det som stod på mit instrument og det viser Fahrenheit 160 og det svare til 71 grader, men jeg køre med ferskvandskøling og de har det med at blive lidt varmere, så umidlbart er der ikke noget i vejen, men test termostaten så er du sikker.



    God lyst og har du flere spg. bare fyr løs så skal jeg se om jeg kan hjælpe.


  • #4   24. jul 2006 Hov foresten har du fundet hvor din termostat sidder ellesr har jeg en tegning

  • #5   24. jul 2006 Hej igen Jan,

    Jeg har ikke fundet termostaten - så hvis du har en tegning vil det være superfint.
    Du kan sende den til bendix@mailcity.com hvis du har den som en fil.
    Jeg vil også lige se om der er et håndtag ved termostathuset når jeg får tegningen - det bliver dog ikke før den kommende weekend.


  • #6   24. jul 2006 Hej Jens, er sendt.!!!

Kommentér på:
Udskiftning af termostat på Mercruiser

Annonce