4.220 visninger
|
Oprettet:
Glasfiber pontonbåd {{forumTopicSubject}}
Hej alle jeg vil lave en katamaran pontonbåd til fiskeri.
overvejer at lave selve ponton i flamingo og flasfiber beklæde dem..
MEN læser flere steder det ikke er godt at bruge.. hvad kan jeg så bruge. og ved også at man skal tage forbehold for at epoxyen kan smelte flamingoen ..
er der nogen der har andre bud
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.074
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 7 Svar: 427
Hvis jeg skulle lave sådan et par pontoner, så ville jeg formentligt også starte med et lave nogle pontoner i flamingo og derneæst beklæde dem med plastik (ALM KLAR PLASTIK OG POST TAPE) og derefter belægge dem med glasfiber. Jeg ville ikke bruge epoxy, men blot alm polyester, som formentligt er billigere. 2.3 lag glasfiber er formentligt mere end rigeligt. Husk at lave bløde former på pontonerne, da det ellers bliver for tung at transportere.
Held og lykke med projektet, lad os endelig se billeder af dyret undervejs og når du er færdig.
MVH frank
okt 2007
Følger: 1 Både: 3 Emner: 8 Svar: 117
der er masser af billige småjoller tilsalg..
Mvh
okt 2007
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 7 Svar: 427
Sejleroplevelsen er nok også knap den samme
Men et godt alternativ du har linket i dit sidste indlæg
- Frank
okt 2007
så hvis man ikke har det behov (Transport) mener jeg lige så godt man kan købe en gammel jolle
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 71 Både: 6 Emner: 63 Svar: 428
jun 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
gustav H det skal være pontongbåd da de kan gå på lavt vand og de ligger roligere i vandte.
og den skal bare kunne transporteres på en almindlig trailer, har el motor der skal minteres. og lidt andet grej
leif kanoer er for dyre har kigget..
og en af grundene til det er at jeg vil prove gat lave i glasfiber er vand til at arbejde i fiber men ikke lige både så ville bare vide med det skum, da der kan læses mange forskellige ting på nettet.
har også læst at man skal tage forbehold for kondens
men smider billeder som det skrider frem ¨
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 3 Emner: 38 Svar: 75
aug 2013
Følger: 1 Svar: 1
Støb alle de skaller du skal bruge lim den sammen og du har de fineste
pontonren.
(-:
Glasfiber pontonbåd