{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.220 visninger | Oprettet:

kristian n
kristian n
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Glasfiber pontonbåd {{forumTopicSubject}}

Hej alle jeg vil lave en katamaran pontonbåd til fiskeri.
overvejer at lave selve ponton i flamingo og flasfiber beklæde dem..
MEN læser flere steder det ikke er godt at bruge.. hvad kan jeg så bruge. og ved også at man skal tage forbehold for at epoxyen kan smelte flamingoen ..

er der nogen der har andre bud

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glasfiber pontonbåd
  • #1   8. mar 2012 store plastik kloarkrør. er dog lidt svære at forme

• #2   8. mar 2012 Hej, når du siger pontonbåd, mener du så sådan et lille et personers fiskefartøj med årer?

Hvis jeg skulle lave sådan et par pontoner, så ville jeg formentligt også starte med et lave nogle pontoner i flamingo og derneæst beklæde dem med plastik (ALM KLAR PLASTIK OG POST TAPE) og derefter belægge dem med glasfiber. Jeg ville ikke bruge epoxy, men blot alm polyester, som formentligt er billigere. 2.3 lag glasfiber er formentligt mere end rigeligt. Husk at lave bløde former på pontonerne, da det ellers bliver for tung at transportere.

Held og lykke med projektet, lad os endelig se billeder af dyret undervejs og når du er færdig.

MVH frank

• #3   8. mar 2012 Find en gammel jolle istedet, før du ser dig om har du brugt et par tusind kr, og en masse tid, på noget der ligner lort, og er livsfarligt at sejle i.
    der er masser af billige småjoller tilsalg..

Mvh

• #4   8. mar 2012 eller hvad med den her? http://www.dba.dk/pontonbaad-odc-ponton-baad/id-81359879/.

• #5   8. mar 2012 nu er en gammel jolle og en pontonbåd ikke ligefrem det samme. En pontonbåd kan nærmest ligge i et bagagerum på en stationcar, det kan man ikke sige om en gl. jolle ;o)

Sejleroplevelsen er nok også knap den samme

Men et godt alternativ du har linket i dit sidste indlæg

- Frank

• #6   9. mar 2012 ja en oppustelig pontonbåd kan ligge i en stor sportstaske, det er jeg med på, men en hjemmebygget en af tæpperør, flamingo, osv kan da ikke.
    så hvis man ikke har det behov (Transport) mener jeg lige så godt man kan købe en gammel jolle

• #7   10. mar 2012 Hvis du apsolut vil have en pontonbåd, hvorfor så ikke købe to eller tre kanoer også forbinde dem? Eventuelt fylde dem op med skum!

• kristian n
    kristian n Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #8   10. mar 2012 Tak for alle det i har skrevet,
    gustav H det skal være pontongbåd da de kan gå på lavt vand og de ligger roligere i vandte.
    og den skal bare kunne transporteres på en almindlig trailer, har el motor der skal minteres. og lidt andet grej
    leif kanoer er for dyre har kigget..

og en af grundene til det er at jeg vil prove gat lave i glasfiber er vand til at arbejde i fiber men ikke lige både så ville bare vide med det skum, da der kan læses mange forskellige ting på nettet.
    har også læst at man skal tage forbehold for kondens
    men smider billeder som det skrider frem ¨

• #9   13. mar 2012 Du ku også bare bygge skelettet af træ, og så beklæde det med tynd krydsfiner, og så polyester og glasfiber udenpå.

• Kjeld T
    Kjeld T Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #10   7. aug 2013 Du Kan låne en ski box og tag et aftryk af låget,og du har en fin form.
    Støb alle de skaller du skal bruge lim den sammen og du har de fineste
    pontonren.
    (-:

Kommentér på:
Glasfiber pontonbåd

Annonce